در مراسمی از سردیس ساره جوانمردی قهرمان فارسی پارالمپیک رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،عبداللهی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت :مراسم بیستمین سالگرد تاسیس کمیته ملی پارالمپیک در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد و از سردیس ساره جوانمردی قهرمان پاراتیراندازی جهان و پارالمپیک رونمایی شد.

او، بیان کرد: ساره جوانمردی زاده ۱۷ آذر ۱۳۶۳ در شهر شیراز است و نخستین بانوی مدال‌آور ایرانی در مسابقات پارالمپیک بشمار می رود که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر و تپانچه ۵۰ مترمیکس به ۲ نشان خوش رنگ طلا دست یافت و در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در جای سوم قرار گرفت.

جوانمردی در جریان حادثه زلزله کرمانشاه مدال طلای پارالمپیک ریو را به نفع مردم زلزله زده کرمانشاه و سرپل ذهاب به حراج گذاشت و برای دومین بار در سال ۲۰۱۸ به عنوان بهترین ورزشکار ماه جهان شناخته شد.

ساره جوانمردی تیرانداز پرافتخار فارسی در کارنامه افتخارات خود ۳ نشان طلا مسابقات پاراتیراندازی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ کره جنوبی ، ۲۰۱۷ کرواسی ، ۲۰۱۵ کرواسی و ۲۰۱۴ آلمان و دو نشان طلا جام جهانی ۲۰۱۸ العین امارات را دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار