معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در قالب اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی ۱۳ طرح عمرانی روستایی در روستا‌های شهرستان آوج افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین درباره وضعیت افتتاح و راه‌اندازی طرح‌های عمرانی و زیرساختی در روستا‌های استان اظهار گفت: تا پنج‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه، ۱۳ طرح عمرانی روستایی در چارچوب برنامه‌های دهه فجر در روستا‌های استان قزوین به بهره‌برداری می‌رسند.

 فرخزاد با اشاره به افتتاح ۴ پروژه روستایی در شهرستان محروم آوج گفت: ۲ پروژه سنگفرش شدن معابر روستا‌های هرایین و شهیدآباد به بهره‌برداری خواهد رسید و همچنین طرح اشتغال روستای خسروآباد و واحد پرورش بوقلمون روستای هرایین هم افتتاح خواهند شد.

او همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی ۶ طرح مختلف روستایی دیگر خبر داد و افزود: بهره‌برداری از طرح خدمت آبفای روستایی در بخش آبگرم، کلنگ‌زنی طرح بوم‌گردی روستای قرخ بلاغ، افتتاح همزمان بند‌های آبخیزداری شهرستان آوج در روستای قوزلو و افتتاح پروژه خط انتقال، خرید برق و تجهیز چاه آب شرب روستای دشتک و افتتاح پروژه ساخت ۲۰ واحد مسکن مددجویان در روستای حصار از جمله طرح‌های مهم در افتتاح‌های فردا محسوب می‌شوند.

معاون استاندار قزوین با اشاره به مراجعه‌های مکرر اهالی روستای شهیدآباد برای تامین آب بهداشتی و شرب به شرکت آب منطقه‌ای و آبفا در سالیان اخیر گفت: پروژه انتقال آب شرب بهداشتی به روستای شهیدآباد بخش مرکزی شهرستان آوج از فردا افتتاح خواهد شد و مشکل بزرگ روستانشینان شهیدآبادی در حوزه تامین آب شرب هم برطرف خواهد شد.

فرخزاد با اشاره به افتتاح ۴ پروژه سنگفرش معابر روستایی در روز ۱۶ بهمن‌ماه ادامه داد: در این چارچوب روستا‌های هلدر، ساغران علیا، قره‌داش پرچیک و گل‌زمین از نعمت سنگ‌فرش معابر برخوردار خواهند شد و همچنین پروژه آسفالت معابر روستای ارتش‌آباد بخشداری آبگرم هم به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت: شرط اصلی جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا‌ها تقویت اشتغال و امکانات رفاهی روستا‌ها است که اگر این ۲ مهم تحقق بیابند، دلیلی برای مهاجرت به شهر از سوی اهالی روستا وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.