شاهوردی گفت: ۱۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور توسط بانوان مدیریت می‌شوند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مرضیه شاهوردی، مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی در جشنواره زنان کارآفرین دانش بنیان و خلاق ایرانی اظهار کرد: جشنواره چیستا با هدف شناسایی و تقدیر از زنانی که مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان و خلاق هستند، طراحی شده است.

او درباره شرکت‌های دانش بنیان با مدیریت زن‌ها گفت: ما ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان با مدیریت خانم‌ها فعالیت می‌کنند. تقریبا ۱۰ درصد شرکت‌ها را خانم‌ها مدیریت می‌کنند.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی درباره استارتاپ‌ها توضیح داد: از رویداد دوشنبه‌های استارتاپی که با هدف حمایت از این شرکت‌های نوپا است حدود ۲۲ درصد استارتاپ‌ها توسط خانم‌ها مدیریت می‌شود.

شاهوردی درباره توسعه این شرکت‌ها توضیح داد: سال گذشته ما حدود ۴۰۰ شرکت با مدیریت خانم داشتیم و امسال این میزان به حدود ۶۰۰ شرکت رسیده است. این نشان دهنده فعالیت خانم‌ها در زیست بوم فناوری فعال هستند.

او درباره تسهیلات صندوق نوآوری به این شرکت‌ها گفت: درباره تسهیلاتی که شرکت‌های دانش بنیان با مدیریت خانم اخذ کردند به طور تقریبی حدود ۱۵ درصد از تسهیلات سال ۹۹ بوده است. از میان ۶۰۰ شرکت موجود تقریبا ۶۴ درصد از آن‌ها از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی بهره بردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار