بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ فعال در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران شرکت می‌کنند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از سوم بهمن در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور مسئولان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

بیش از ۵ هزار شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ فعال در کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها در حوزه انرژی، به ویژه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، فعالیت می‌کنند. حمایت از رویداد‌های نوآورانه نمایشگاهی یکی از محور‌های اصلی فعالیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه انرژی است.

رویداد بزرگ نوآورانه و حضوری پررنگ

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه، که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می‌شود، شاهد حضور پر رنگ شرکت‌های فناور و دانش بنیان بود.

نمایندگان، چندین شتابدهنده تخصصی حوزه انرژی نیز برای عرضه خدمات شتابدهی و پیش شتابدهی در پاویون ستاد توسعه فناوری‌های حوزه آب و انرژی، حضور یافتند و غرفه اختصاصی خود را راه اندازی کردند. شتابدهنده آی تک، مرکز نوآوری کاریز اعتماد، مرکز نوآوری انرژیک و مرکز شتاب ایده، از جمله این مراکز بودند.

حضور وزیر نفت در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

بیژن زنگنه وزیر نفت ضمن حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران، گفت: شرکت‌ها با امید زیادی در این نمایشگاه حضور دارند. این نمایشگاه یکی از نشانه‌های شکست تحریم نفت است. زمانی که شرکت‌های چهارگانه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش، به شرکت‌های فناور و دانش بنیان سفارش کار می‌دهند، این شرکت‌های فناور می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

زنگنه ادامه داد: در پروژه‌های بالادستی نفت در خشکی، نزدیک ۸٠ درصد از کالا‌ها و خدمات در داخل ساخته می‌شود، شرکت‌های پیمانکار مکلف هستند که محصولات و خدمات مورد نیاز خود را از شرکت‌های داخلی تامین کنند.

زنگنه ضمن اشاره به پبشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و فناور بیان کرد: در برخی حوزه‌ها مانند لوله‌های تحت فشار و تجهیزات دوار، نیازمند تجاری سازی پروژه‌های فناورانه هستیم.

برنامه‌های این وزارتخانه برای تهاتر نفت با دیگر کشورها، خام فروشی پالایشگا‌های میانی، تلاش برای جذب جوانان توانمند در صنعت نفت، برنامه‌های استخدامی وزارت نفت، فاز یازده پارس جنوبی و سوخت رسانی به نیروگاه‌ها، از جمله برخی دیگر از محور‌های مورد اشاره وزیر نفت در حین بازدید از این رویداد بود.

برگزاری نمایشگاه مجازی

علاوه بر مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئولان و مدیران ستادی شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، از جمله مدعوین این رویداد هستند.

همزمان با نمایشگاه فیزیکی، یک نمایشگاه مجازی با غرفه‌های آنلاین، تشکیل شد که با استقبال شرکت‌های فناور و دانش بنیان رو به رو شد. پنل نمایشگاه مجازی با حمایت ستاد راه اندازی شد و شرکت‌های فناور و دانش بنیان در طول، برگزاری نمایشگاه، می‌توانند با مراجعه به این پنل، فرایند ثبت نام خود را کامل کنند.

بخش قابل توجهی از هزینه‌های حضور در این نمایشگاه برای شرکت‌های دانش بنیان، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، تقبل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار