تغییر یا تثبیت کاربری صنعتی محور غرب مشهد؟

تغییر کاربری عرصه محور غرب مشهد به صنعتی از سوی کمیسیون ماده ۵ تا زمان تقاضای مالک برای استفاده از کاربری پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: در سال‌های اخیر فراز و نشیب زیادی در حوزه محور غرب طی شد که منجر به تفاهماتی در شهرداری و شورای شهر گردید و در نهایت این تفاهمات مسیری را طی نمود؛ اما در آخر کار، برای صدور پایان کار صنعتی عرصه و اعیان واحد‌های صنعتی مستقر در این محور اختلاف نظری وجود داشت.

او افزود: هفت توافق درچند محور صورت گرفت؛ آن موضوعات برای کارشناسی بیشتر و انجام مذاکرات با مدیران دستگاه ها، به تصویب اولیه دبیرخانه رسید و توافق بر این شد که ظرف مدت ۱۵ روز، کسانی که نظرات اصلاحی دارند، آن را به دبیرخانه ارسال کنند تا به جمع بندی پیشنهادات برای ارائه به شورای گفتگو برسیم.

دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: در این مدت پیشنهادات بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و انجمن مدیران و در نهایت هیات امنای محور غرب در خصوص این توافقات به دست ما رسید، اما سایر دستگاه‌ها همچون شورای شهر یا شهرداری در مخالفت با پیشنهاداتی که ارائه شد، مطلبی به دست ما نرساندند. بخش خصوصی نظرات اصلاحی نسبت به مصوبات قبل ارائه داد، اما از بخش دولتی و مدیریت شهری پاسخ خاصی در مخالفت با مصوبات پیشنهادی دریافت نکردیم و به تعبیری از نظر آنها، پیشنهادات گذشته قابلیت اجرایی دارد.
بیشتر بخوانید


لبافی در توضیح محور‌های توافقات جلسه گذشته بیان کرد: در نخستین بند توافقات، تفاهم اولیه صرفا شامل واحد‌های دارای پروانه بهره برداری از سازمان صمت می‌گردد ولو اینکه اعتبار آن به پایان رسیده باشد، ولی واحد فعال باشد و تقاضای تمدید آن را داشته باشد. طبق مواردی که به دست ما رسید، همه موافق با اجرای این بند هستند.

او در توضیح دومین بند توافقی نشست پیشین دبیرخانه در موضوع صنایع محور غرب تصریح کرد: تغییر کاربری عرصه به صنعتی توسط کمیسیون ماده ۵ تا زمان تقاضای مالک برای استفاده از کاربری پیش بینی شده و اصل مندرج در طرح تفصیلی، دومین نظری است که اعضای دبیرخانه داشتند. در این خصوص دفتر حقوقی اتاق بازرگانی و انجمن مدیران صنایع خراسان نکاتی اصلاحی را مطرح نمودند. دفتر حقوقی اتاق اعلام کرده که اساسا استفاده از عبارت «تغییر کاربری» در این بند توافقی صحیح نمی‌باشد. انجمن مدیران صنایع نیز عنوان کرده به صورت شفاف و روشن بر اصل «تثبیت کاربری صنعتی در عرصه و اعیان» تاکید شود.

دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد: صنایع مستقر در جبهه جلو بزرگراه که در مسیر کندرو واقع شده اند، متعهد میشوند نسبت به واگذاری حق انتفاع میزان در مسیر از ملک خود به شهرداری، جهت اجرای طرح اقدام نمایند و زمان تقاضای استفاده از کاربری اولیه پیش بینی شده در طرح تفصیلی (آنچه در کمیسیون ماده ۵ تصویب خواهد شد) میزان از مسیر را که فعلا حق انتفاع آن را واگذار کرده اند به شهرداری انتقال قطعی گردد و در محاسبات فی مابین به قیمت روز انتقال لحاظ شود.

لبافی اظهار کرد: واگذاری میزان در مسیر و صدور پایان کار همزمان خواهد بود و مکانیزم اجرایی آن اینگونه است که شهرداری پیش نویس پایان کار صنعتی نسبت به عرصه و اعیان را صادر و پس از واگذاری میزان در مسیر توسط واحد تولیدی، پایان کار پیش گفته به صورت قطعی صادر خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.