سورنا ستاری گفت: مشهد ظرفیت فوق‌العاده‌ای از لحاظ فرهنگی دارد و می‌تواند قطبی برای توسعه صنایع خلاق باشد.

 
 


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دستاورد‌های ساخت داخل سیستم‌های ریلی درون شهری کشور که در شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد برگزار شد گفت: با توجه به اینکه ۴۰، ۵۰ درصد هتل‌های کشور در مشهد هستند و این شهر ظرفیت فوق‌العاده‌ای از لحاظ فرهنگی دارد مشهد می‌تواند قطبی برای توسعه صنایع خلاق باشد.

او با اشاره به افتتاح کارخانه نوآوری در مشهد افزود: اتفاقات بزرگی در مشهد درحال رخ دادن است که یک نمونه از آن هم کاری است که در مترو انجام شده است. استفاده از توان داخلی شرکت‌های دانش بنیان و متخصصین جوان باعث شده که عدد قابل‌توجهی بتوانیم کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: این یک جریان فرهنگی است و خوشحالیم از اینکه می‌بینم در خراسان رضوی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

ستاری در پاسخ پرسشی مبنی بر اینکه آیا نگاه ویژه‌ای به استارتاپ‌ها در حوزه گردشگری در مشهد وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: ما در معاونت علمی در بحث سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌ها کمک می‌کنیم، اما واقعیت این است که برای این اتفاق باید زیست‌ بوم شکل بگیرد. خوشبختانه اتفاقات خوبی در این حوزه در مشهد افتاده است. اراده‌ای که در مدیران استانی برای توسعه این موضوع وجود دارد بسیار کمک‌کننده بوده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.