مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران از وجود مافیای زباله در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمد زرودی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به این سوال که آیا مافیای زباله در استان وجود دارد یا خیر، گفت: وجود مافیای زباله در مازندران غیر قابل کتمان است.

او افزود: می‌توان با  تمهیداتی این طلای کثیف را که طلایش را دیگران می‌برند و بخش دومش برای استان می‌ماند مدیریت و کنترل کرد.

زرودی با اشاره به رقم بسیار درشت زباله‌های قابل بازیافت در استان، گفت: به راحتی می‌توان با مشارکت پلیس راه در مبادی ورودی و خروجی پنج گانه استان، خودرو‌های حامل زباله‌ها را رصد و کنترل  و دست مافیای زباله را کوتاه کرد.

افتتاح کارخانه زباله سوز ساری تا قبل از پایان کار دولت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران درباره ساخت کارخانه زباله سوز ساری، گفت: ساخت این کارخانه که از ۷ سال قبل آغاز شده به دلیل مشکلات فراوان هنوز به اتمام نرسیده است.

زرودی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل اضافه شدن ساختمان جدید و عدم تحقق تعهدات شرکت پیمانکار، زمان افتتاح کمی به تعویق افتاده است، افزود: ۵۵ درصد این طرح تاکنون در بخش ابنیه  و ۶۵ درصد در بخش تجهیزات پیشرفت داشته است.

بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه در حال حاضر احداث ابنیه جدید تقریبا دو تا سه ماه زمان می‌برد و پس از آن، دو تا سه ماه نیز زمان لازم است  تا مابقی تجهیزات نصب و راه اندازی شود، گفت: بنا داریم تا ین کارخانه قبل از پایان کار دولت افتتاح شود.

زرودی افزود: قرارداد زباله سوز ساری ۳۰ میلیون دلار به اضافه قرارداد الحاقیه به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بود که تاکنون ۱۵ میلیون دلار از مجموع ۱۹ میلیون دلار سهم شهرداری ساری به اضافه ۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده و عدد باقیمانده ۴.۵ میلیون دلار به اضافه ۸۶ میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران گفت: بیش از ۳ هزار تن زباله روزانه در مازندران تولید می‌شود که ۴۳ درصد از این زباله‌ها معادل هزار و ۳۰۰ تن زباله در روستا‌های استان تولید می‌شود و سهم باغ‌شهر‌ها نیز ۲۱ درصد است.

او با اشاره به وجود ۲۸ مرکز دفن در استان، افزود: عمر بسیاری از مراکز دفن و دپوی زباله در مازندران به بیش از سه دهه می‌رسد که تبعات ناشی از این اتفاق نیز قابل تامل است.

زرودی گفت: دولت در سال ۹۸ حدود ۲۶۵ میلیارد تومان به پنج استان تخصیص داد که سهم مازندران ۱۱۷ میلیارد تومان بود و در بودجه پیشنهادی امسال نیز میزان تخصیص به این ۵ استان ساحلی حدود ۳۴۰ میلیارد تومان  است که حدود ۱۴۲ میلیارد تومان آن سهم مازندران می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند مازندران گفت: غیر از این ۱۴۲ میلیارد تومان، طرح زباله سوز ساری ۶۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۹ اعتبار گرفت که رقم بسیار مطلوبی است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.