مهمترین کاری که حضرت زهرا(س) برای نزدیکی به خدا انجام می داد/ملاک اصلی دختر پیامبر برای سعادتمندی چه بود؟

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان از کارهای ویژه حضرت زهرا(س) که موجب نزدیکی ایشان به خدا بود،صحبت کردند.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آنچه که در سیره عملی حضرت زهرا (س) مشهود است عبادت‌های عمیق این بانوی بزرگوار اسلام و ارتباط ناگسستنی ایشان با حضرت حق است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیت ستایش شده‌ای از طرف ائمه اطهار (ع) است که امامان معصوم همیشه ایشان را ستایش می‌کردند.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی خود فضا‌های معنوی ایجاد کردند و انتخاب‌هایی در شیوه زندگی داشتند که خداوند متعال جایگاه ایشان را رفیع قرار دادند.

این کارشناس مذهبی در ادامه به برخی اصول در زندگی حضرت صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت: مبنا و اصل در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) رضایت خدا بود. معرفت به خداوند تبارک و تعالی از نکات قابل توجه زندگی ایشان بود. این اعتقاد را باید در شرایط امروز جهان و در همین اوضاعی که کرونا آن را به وجود آورده است، مد نظر قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسویان در ادامه بیان کرد: اعتقاد به وحدانیت، بزرگی و مهربانی حضرت حق کمک می‌کند که انسان خدا را بهتر بشناسند و اسباب رضایت او را فراهم کند. ملاک در زندگی فاطمه زهرا (س) اصل و اساس رضای الهی بوده است. برای آشنایی با ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) باید این موضوع را بدانیم که ایشان هم راضیه بودند و هم مرضیه. فاطمه زهرا (س) کسی بود که هم خدا از ایشان راضی بود و هم ایشان از خدا. خیلی از ما نسبت به خدا گله داریم و مدام اعتراض و انتقاد می‌کنیم. همین موضوع باعث می‌شود که معرفت به حضرت رب العالمین پیدا نکنیم.

وی در پایان اضافه کرد: از دیگر شاخصه‌هایی که در زندگی حضرت زهرا (س) دیده می‌شود، ارتباط با قرآن و علاقه شدید ایشان به تلاوت قرآن است. اگر می‌خواهیم از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) الگو برداری کنیم به خدا نزدیک شویم یکی از راه‌ها تلاوت قرآن کریم به صورت مستمر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار