ابوترابی‌فرد گفت: نگاه به دیگران حتی مشروع در حد مومنان این قرن نیست و هر نگاهی که خانواده را در معرض خطر قرار دهد، حرام است.

به گزارش  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان , حجت الاسلام و المسلمین حسن ابوترابی‌فرد در اختتامیه جشنواره سراسری گوهر فاطمی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تساوی میان زن و مرد در نظام قرآن بدون کم و کاست مطرح شده است. زن و مرد هر دو از نگاه قرآن از مقام انسانی مساوی برخوردارند و از نظر مقام انسانی از منزلت انسانی و ایمانی یکسان برخوردار هستند و هیچ تمایز و تقدمی از نظر مقام انسانیت مرد بر زن ندارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: از نظر مقام عبودیت و تقرب به خدای متعال زن و مرد می‌توانند در یک مسابقه جدی مشارکت کنند و زنان این ظرفیت را دارند که در مقام عبودیت و تقرب به خداوند متعال گوی سبقت را از تمام مردان بربایند و این استعداد در نفس انسانی آن‌ها قرار داده شده است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به میلاد فرخنده حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: ذریه پیامبر گرامی از دخت پیامبر مکرم اسلام تداوم می‌یابد و این اراده خواست خداست تا منزلت و جایگاه بانوان را این گونه ارتقا بخشد.

وی ادامه داد: عموم روایاتی در مورد حضرت زهرا صدیقه کبری (س) در مکتب اهل بیت عنوان شده در کتب روایی اهل سنت نیز تاکید شده و این نگاه ویژه‌ای است که مکتب اسلام به بانوان دارد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: بانویی که از مقام انسانی برخوردار است، اگر اتقا بود در تمام مردان تقدم می‌یافت و برای تمام مردان و زنان عالم الگو قرار دارد و ضروری است آقایان و بانوان این شخصیت بزرگ را الگو قرار دهند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خانمی که از نظر انسانی و جایگاه ایمانی در این جایگاه قرار دارد از نظر قوای جسمانی با آقایان متفاوت است. عمل صالح این دو در برخی از حوزه‌ها کاملا متفاوت است و اگر عملی که برای زن عمل صالح است توسط مردم انجام شود، عمل صالح محسوب نمی‌شود. همچنین عمل صالحی که برای مردم محسوب می‌شود، اگر توسط بانوان انجام شود در برخی از حوزه‌ها عمل صالح نیست و باید بدانیم که تنها عمل صالح موجب سعادت است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین، موثرترین و کارآمدترین اعمال صالح برای جامعه زنان حجاب است که او را حفظ می‌کند و به او اقتدار و عزت می‌دهد، جایگاه او را در دنیا و نزد مردان ارتقا می‌بخشد و در دنیا و آخرت موجب عزت او می‌شود.

وی گفت: حجاب در دنیا موجب افزایش کارآیی او شده و از ابزار لذت قرار گرفتن جلوگیری می‌کند و او را به عنصری مفید برای حیات بشریت تبدیل می‌کند.

وی با اشاره به خشونت در غرب علیه زنان خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا با توجه به آمار خشونت نسبت به بانوان در غرب افزایش یافته و از دلایل مهم آن این است که خانم‌ها دور از گوهر حجاب هستند و در دسترس همه قرار دارند. حجاب گوهری برای ابزار لذت دیگران نشدن است.

وی با اشاره به موضوع عفت در نگاه برای مرد و زن در حریم خانواده و حفظ آن تاکید کرد: نگاه به دیگران حتی مشروع در حد مومنان این قرن نیست و هر نگاهی که خانواده را در معرض خطر قرار دهد، حرام است. خانم‌ها ریاست خانه را بر عهده دارند و آقایان ریاست خانواده را. اگر خانواده اصلاح شود، جامعه اصلاح می‌شود. خطاب به آقایان می‌گویم اگر خانواده آسیب دید، ما باید پاسخگو باشیم و اگر خانه آسیب ببیند، خانم‌ها مسئول هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار