مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش موارد بستری ناشی از بیماری ‌کرونا و قرار گرفتن در فصل سرما، شمار اهداکنندگان خون حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به کاهش موارد بستری بیماران کرونایی اظهار کرد: همچنان برای مصارف خون در بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل جراحی، بیماران پلاتومی و ... به خون نیاز داریم.

او کاهش اندک میزان ذخیره خون، با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما را طبیعی دانست و بیان کرد: کاهش ۳۰درصدی ذخیره خون کمی نگران کننده است، زیرا ممکن است آمار موارد بستری بیماران کرونایی افزایش یابد.

زینلی با بیان اینکه افرادی که کمتر از ۶۰ سال سن دارند و از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل هستند می‌توانند خون اهدا کنند، گفت: در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز داریم که قبل از گرفتن خون، اهداکننده به طور کامل معاینه می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت ذخیره پلاسمای خون کوویدی در استان چگونه است؟ بیان کرد: وقتی یک واحد خون گرفته می‌شود، ۳ فرآورده از آن استخراج می‌شود که شامل پلاکت، پلاسما و گلبول‌های قرمز است، بنابراین با کاهش اهداکنندگان خون، میزان ذخیره پلاسمای کوویدی خون هم کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در پایان از همراهی مردم در موقعیت‌های بحرانی قدردانی کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند که بتوانیم خون مورد نیاز مراکز درمانی را به خوبی تأمین کنیم.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار