رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار تخت در بیمارستان‌های استان اردبیل دایر است در حالی‌که این آمار قبل از انقلاب در اردبیل کمتر از ۵۰۰ مورد بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در جلسه هماهنگی افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان اردبیل، به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان در طول ۴۲ سال گذشته در اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی در استان اردبیل، هشت دانشکده تخصصی، ۱۱ بیمارستان جدید و پنج شبکه بهداشت دایر شده است.

او تعداد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در سال قبل از انقلاب را کمتر از ۵۰۰ مورد اعلام کرد و افزود: هم اکنون تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان به بیش از ۲ هزار و ۲۶۷ تخت رسیده و و میزان ارائه خدمات پزشکی نیز افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی در استان اردبیل ۱۸۷ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان ایجاد شده است گفت: پیش از انقلاب حتی یک تخت ویژه هم در این استان دایر نبود و بیماران بدحال برای ادامه روند درمان خود به تبریز و یا تهران اعزام می‌شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.