۲۳۰ بیمار مبتلا به کرونا از اول اسفند پارسال تا دیروز ۱۴ بهمن در رامسر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در جلسه شورای اداری، تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده در شهرستان از اول اسفند ۹۸ تا ۱۳ بهمن ۹۹ را ۲۴۹۰ بیمار اعلام کرد و گفت: ۲۲۲۵ بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی شهرستان ترخیص شدند.

او افزود: در این مدت ۲۳۰ تن نیز جان خود را به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند که ۱۶۲ نفر آن‌ها بومی و ۶۸ تن نیز غیر بومی بودند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر تعداد فوتی‌های دارای بیماری زمینه‌ای را ۱۶۷ فوتی اعلام کرد و گفت: ۱۴۱ نفر از جان باختگان بر اثر کرونا مرد و بقیه زن بودند.

دکتر حمیدرضا مبشری افزود: سن ۸۳ درصد جان باختگان بالای ۵۵ سال و ۱۳ درصد نیز بین ۳۵ تا ۵۵ سال بود.

او با بیان اینکه۴۰۴۷ آزمایش pcr و رپید نیز انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد۱۷۹۶ نفر مثبت قطعی و ۱۲۲۶ نفر منفی کاذب بودند.
رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر تعداد pcr بیماران بستری شده در این مدت را ۱۴۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۵۲ نفر مثبت قطعی و ۶۸۹ نفر منفی کاذب و ۲۴ نفر درحال پیگیری است.

مبشری به فعالیت ۲۴ ساعته و بدون وقفه نیرو‌های بهداشتی و درمانی شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه کادر سلامت به شدت خسته هستند، گفت: در صورتی که درصد رعایت دستورات بهداشتی در همه بخش‌های جامعه به بالای ۹۵ درصد برسد میتوان به کاهش آمار‌ها امیدوار بود.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر از روند کاهشی بستری‌ها خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۳۹ نفر در بیمارستان امام سجاد (ع) شامل ۸ نفر در آی سی یو و ۳۱ نفر در بخش کرونا بستری هستند.

او میزان رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی را در هفته گذشته افزایشی خواند و از مردم خواست برای کاهش روند مبتلایان، بستری و فوتی ناشی از کرونا بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.