۷ هزار سالمند گیلانی از آغاز اجرای مرحله دوم طرح شهید سلیمانی تاکنون به صورت تلفنی غربالگری شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: حدود ۲ درصد سالمندان گیلانی (۷ هزار نفر) از آغاز مرحله دوم طرح شهید سلیمانی (۱۱ بهمن ماه) تاکنون برای پیشگیری و مهار کرونا به صورت تلفنی غربالگری شدند.

او با بیان اینکه در این مدت ۵۳ سالمند مشکوک به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شدند که تست کرونای ۳۵ نفر از آنها مثبت و برای درمان قرنطینه شدند، افزود: بر اساس آمار‌ها گیلان پیرترین استان کشور است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: در مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی که تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، سلامت ۳۰۰ هزار سالمند به لحاظ ابتلا به کرونا پایش می‌شود.

نوروزی همچنین با اشاره به نوسان تعداد مبتلایان به کرونا در گیلان گفت: آمار بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ در این استان در منحنی کاهش و افزایش نسبی قرار دارد.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که این رقم در مقایسه با روز گذشته ۳۱ نفر کاهش داشته است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شهروندان هشدار داد: عادی انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موجب شیوع بیشتر کرونا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.