مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف قریب به ۲ تن مواد افیونی از مخفیگاه قاچاقچیان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف قریب بر یک تن و ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدرتوسط جان بر کفان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: تکاوران پلیس استان در راستای مقابله و برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ از قاچاق مواد مخدر توسط سوداگران در جنوب استان که قصد انتقال محموله مواد افیونی را از شهرستان‌های "سراوان، هیرمند و مهرستان" به استان و سپس به مرکز کشور داشتند مطلع و اقدامات گسترده اطلاعاتی و انتظامی را برای شناسایی عاملان و کشف مواد مخدر به مرحله اجرا گذاشتند.

او افزود: در این رابطه ماموران انتظامی این شهرستان‌ها با هدایت اطلاعاتی و فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان محل تحرک و تردد قاچاقچیان را تحت نظر و رصد خود قرار دادند و موفق شدند به سرنخ‌هایی برای شناسایی قاچاقچیان برسند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در نهایت ماموران پس از چند روز کار گسترده انتظامی و به صورت شبانه، ضمن حضور در محل و مخفیگاه قاچاقچیان با سوداگران مرگ درگیر که پس از ساعتی درگیری قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیده و به سمت مناطق صعب العبور متواری شدند، که در پاک سازی از محل وبازرسی ۴ دستگاه خودروی آنان موفق به کشف یک تن و ۶۵۶ کیلو و ۶۸۰ گرم مواد مخدر شامل، یک تن و ۲۹۳ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک و ۳۶۳ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۲ نفر از سوداگران مرگ در عکس العمل سریع ماموران دستگیر شدند، بیان داشت: تلاش برای دستگیری دیگر قاچاقچیان به طور جد در دستور کار ماموران انتظامی استان قرار دارد.

سردار طاهری در پایان با اشاره به موفقیت‌های اخیر پلیس سیستان و بلوچستان در کشف و انهدام باند‌های بزرگ مواد مخدر در استان، خاطر نشان کرد: مبارزه با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور ماموران انتظامی استان بوده و به قاچاقچیان و سوداگران مرگ در این استان به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد، فعالیت و یا تحرکی را انجام دهند و پلیس استان به طور جد در مقابله با این پدیده خانمان سوز ایستاده و خواهد ایستاد.

عامل قتل خیابان گلستان زاهدان در کمتر از ۶ ساعت دستگیر شد

با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس استان سیستان و بلوچستان عامل قتل زنی جوان در خیابان گلستان شناسایی و در اقدام ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی اظهارداشت: دوازدهم بهمن ماه در پی وقوع یک فقره قتل خانمی جوان با سلاح شکاری در خیابان گلستان شهر زاهدان که خبر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، بلافاصله از همان لحظه وقوع جرم موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی سیستان وبلوچستان قرار گرفت.

او  افزود: با پیگیری به عمل آمده توسط کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنائی پلیس آگاهی، با بررسی محل وقوع، هویت عامل قتل که برادر مقتول بود شناسایی و متهم در کمتر از ۶ ساعت از وقوع قتل و ارتکاب جرم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه در پیگیری‌های بعدی، علت وانگیزه قتل اختلاف قبلی عامل قتل با مقتول بوده است، عنوان داشت: در این رابطه سلاح غیر مجاز به کار رفته در صحنه قتل نیز کشف و به پلیس آگاهی منتقل شد.

به گفته سرهنگ ملاشاهی، متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و سپس روانه زندان شد.

دستگیری عاملان تیراندازی هامون در کمتر از ۳ ساعت

عاملان تیراندازی به سوی خودروی شهروندی در شهرستان هامون کمتر از ۳ ساعت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ "غلامرضا شهرکی" اظهار داشت: نهم بهمن ماه در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ شهرستان هامون مبنی بر وقوع یک فقره تیراندازی با سلاح کلت کمری منجر به ایراد خسارت به خودروی شهروندی درشهرستان هامون در یکی از روستا‌های توابع شهرستان، موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: به منظور دستگیری عاملان این اقدام تحقیقات تخصصی و شبانه روزی پلیس آغاز و با تلاش صورت گرفته ضمن کشف پوکه‌های شلیک شده، هویت متهمان برای ماموران محرز و ۳ نفر از عاملان تیراندازی در کمتر از ۳ ساعت طی عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی هامون با بیان اینکه علت ارتکاب جرم، اختلافات قبلی عاملان تیراندازی با شاکی بوده است، خاطر نشان کرد: تحقیقات تکمیلی برای کشف سلاح بکار رفته در تیراندازی ادامه دارد.

سرهنگ شهرکی در پایان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با اقتدار تمام با افرادی که قصد ایجاد ناامنی و رعب و وحشت در شهرستان داشته برخورد قاطع و قانونی می‌کند، گفت: از همه شهروندان انتظار می‌رود جهت حل و فصل دعوی و اختلافات خود به مراجع قضائی و قانونی مراجعه کنند.

طرح عملیاتی مبارزه با سارقان در ایرانشهر اجرا شد

سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح مشترک ارتقاء امنیت و دستگیری ۹ سارق در توسط پلیس شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا بیان داشت: به منظور ارتقای امنیت وآرامش شهروندان ایرانشهری طرح عملیاتی دستگیری سارقان توسط واحد عملیاتی انتظامی شهرستان و پلیس امنیت عمومی استان بصورت مشترک برگزار شد.

او با اشاره به تعامل وهمدلی بین واحد‌های مختلف پلیس بیان داشت: پس از انجام کار اطلاعاتی و شناسایی سارقین در شهرستان با مرجع قضایی هماهنگی‌های لازم معمول و نیابت ورود به مخفیگاه‌ها مجرمان اخذ شد.

سرهنگ حسن کیخا در ادامه گفت: واحد‌های عملیاتی پلیس امنیت عمومی و انتظامی ایرانشهر در چند عملیات همزمان و غافلگیرانه وارد مخفیگاه سارقان شده و آن‌ها را دستگیر وتحویل قانون دادند.

او  خاطرنشان کرد: در این مأموریت تعداد ۹ نفر سارق طی چند عملیات دستگیر و مقادیری اموال سرقتی از آن‌ها کشف شد.

سرهنگ کیخا با تأکید بر ادامه روند اجرای این طرح‌های ضربتی گفت: پلیس با جدیت وتلاش شبانه روزی امنیت وآرامش شهروندان را تأمین و حفظ کرده و ادامه این روند تا پایان سال در دستور کار پلیس می‌باشد.

کشف ۵۳ تن سیمان قاچاق در محور "چابهار- پیر سهراب"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از توقیف ۲ دستگاه تریلی با ۵۳ تن سیمان قاچاق در محور "چابهار- پیر سهراب" خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم بیان داشت: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق کالا، مأموران پاسگاه پیر سهراب شهرستان چابهار حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "چابهار- پیر سهراب" به ۲ دستگاه خودروی تریلی کشنده حامل سیمان مشکوک و آنان را متوقف کردند.

او بیان داشت: مأموران، پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آنان، ۵۳ تن سیمان قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۳۱۸ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ کیخای مقدم با اشاره به شناسایی ۲ فرد متخلف در این رابطه، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سارق کابل برق در" سیب و سوران "دستگیر شد

سرپرست انتظامی شهرستان سیب و سوران از دستگیری سارق سیم و کابل‌های برق و اعتراف وی به ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "حسین نوری فرید اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان سیب و سوران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی پسکوه قرار گرفت.

او افزود: ماموران موفق شدند پس از یکسری اقدامات میدانی و تخصصی، سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرپرست انتظامی سیب و سوران تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه به ۴ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست انتظامی سیب و سوران به شهروندان در پایان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

کشف ۱۸ فقره سرقت در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۱۰ سارق حرفه‌ای و کشف ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم  بیان داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت در سطح شهر چابهار، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار رده‌های مختلف انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این رابطه مأموران انتظامی شهرستان چابهار روز گذشته با انجام یک سری اقدامات تخصصی، موفق شدند ۱۰ سارق را طی چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به کشف تعدادی از اموال مسروقه در مخفیگاه سارقان، بیان کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی پلیس، تا کنون به ۱۸ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرده اند.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به تکمیل پرونده و تحویل متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست، با مراقبت از اموال خود و با استفاده از تجهیزات ایمنی ضد سرقت و همچنین با کاربردی کردن هشدار‌های پیشگیرانه پلیس سهم خود را در راستای پیشگیری از سرقت و ارتقاء امنیت در جامعه ایفا کنند.

تصادف در مسیر نیکشهر - ایرانشهر پنج مجروح برجا گذاشت

رییس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تصادف یک دستگاه پژو با یک دستگاه پراید در مسیر نیکشهر- ایرانشهر یک کشته و پنج مجروح برجا گذاشت.

دکتر نادر ستوده  اظهارداشت: این حادثه ساعت ۱۳ امروز در کیلومتر ۳۰ مسیر نیکشهر - ایرانشهر حدفاصل دوراهی هیچان رخ داد.

او  ادامه داد: در این حادثه براثر رخ به رخ شدن ۲ وسیله نقلیه یک نفر از سرنشینان قبل از رسیدن آمبولانس در دم فوت و پنج مجروح دیگر نیز پس از اقدامات اولیه درمانی فوریت‌های پزشکی توسط ۲ دستگاه آمبولانس به بیمارستان محمدرسول الله(ص) نیکشهر منتقل شدند.
مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: حال عمومی مجروحان این حادثه مساعد گزارش شده است.

استان سیستان و بلوچستان دارای سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر است که دانشگاه زابل ۵ شهرستان، زاهدان ۶ شهرستان و ایرانشهر ۱۲ شهرستان استان را زیرپوشش دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
درودبرپلیس مقتدر
آخرین اخبار