مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف قریب به یک و نیم تن مواد افیونی در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی  سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۴۰۳ کیلو مواد افیونی و دستگیری ۴ سوداگر مرگ، در درگیری مسلحانه پلیس با اعضای قاچاق مواد مخدر در شهرستان‌ها "ایرانشهر و مهرستان" خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان "ایرانشهر و مهرستان"به سرنخ‌هایی از انتقال محموله مواد مخدر از محور‌های جنوبی استان به حوزه مرکزی شهرستان "ایرانشهر" و مرکز استان دست یافتند.

او  افزود: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های "ایرانشهر و مهرستان" پس از چند روز کار گسترده اطلاعاتی با رصد منطقه، قاچاقچیان مسلح را که با ۳ دستگاه پژو ۴۰۵ و ۲ دستگاه وانت تویوتا در حال جابه جایی مواد افیونی در یکی از محور‌های فرعی در جنوب استان بودند، شناسایی و تحت رصد اطلاعاتی خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه با مشاهده مأموران، با عوامل انتظامی درگیر و پس از مواجه شدن با آتش پر حجم تکاوران پلیس مجبور به رها نمودن خودرو‌ها شده و به سمت ارتفاعات متواری شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: در نهایت با عکس العمل سریع تکاوران پلیس ۴ نفر از قاچاقچیان دستگیر و در بازرسی از خودرو‌های توقیفی آنها، یک تن و ۴۰۳ کیلو و ۹۱۷ گرم مواد افیونی، شامل یک تن و ۱۱۶ کیلوگرم تریاک، ۵۹ کیلو و ۳۱۷ گرم هروئین و ۲۲۸ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره اینکه قاچاقچیان دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: مواد مخدر خط قرمز پلیس استان سیستان و بلوچستان است، سوداگران مرگ مطمئن باشند فعالیت آنان بطور قطع تحت رصد انتظامی می‌باشد و چنانچه فعالیت و تحرکی در این زمینه انجام دهند منتظر برخورد قاطع و سخت پلیس و تکاوران استان باشند.

سرقت از کارت بانکی به بهانه ثبت نام سهام عدالت!

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شناسایی فردی که به بهانه فعال نمودن سهام عدالت، اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب دوستش کرده بود، خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا" رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال وجه از حساب وی، موضوع در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او  افزود: با توجه به اظهارات شاکی که اعلام داشته، موجودی حساب ایشان از طریق اینترنت منتقل شده، در صورتیکه به هیچ عنوان برای فعال سازی رمز دوم خود اقدام نکرده است. با بررسی‌های به عمل آمده برای ردیابی وجوه برداشت شده از حساب، مشخص شد تمامی مبالغ به صورت اینترنتی و با مبالغ کم از حساب ایشان خارج گردیده و به حساب مشخصی واریز شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با بررسی حساب مقصد فرد برداشت کننده از حساب شاکی شناسایی گردید که پس از اخذ دستور قضایی نسبت به احضار ایشان اقدام شد. پس از حضور متهم در پلیس فتا، اعلام داشت به بهانه ثبت نام سهام عدالت کارت بانکی را از مالباخته که نسبت فامیلی دوری با بنده داشته دریافت کردم. سپس در یک غافلگیری از طریق عابر بانک رمز دوم آن کارت را فعال نمودم، سپس مبالغ را از کارت نامبرده از طریق اپلیکیشن واسط بانکی به کارت خودم انتقال دادم و انگیزه من از این کار مشکل مالی بوده است.

رئیس پلیس فتا سیستان بلوچستان به شهروندان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت بانکی خود به دیگران خودداری نموده و با فعال سازی سامانه پیامکی حساب خود، مراقب تراکنش‌های حساب خود باشند و نسبت به تعویض دوره‌ای رمز کارت اقدام نمایند.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از این طریق به پلیس اعلام دارند.

انهدام ۲ باند قاچاق سوخت و کشف ۱۶۸ هزار لیتر فراورده نفتی در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از انهدام ۲ باند قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی و کشف بیش از ۱۶۸ هزار لیتر سوخت قاچاق طی هفته گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهارداشت: در هفته گذشته در راستای برخورد با قاچاقچیان و متخلفان اقتصادی، با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی با جدیت در نقاط مختلف استان به اجرا درآمد.

او  تصریح کرد: در این راستا مأموران پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی استان، ضمن انهدام ۲ باند قاچاق سوخت و تخریب ۳ محل دپوی سوخت، در بازرسی از ۶ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۲ دستگاه اتوبوس دارای باک اضافی، ۱۶۸ هزار و ۵۲۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان داشت: مجموع سوخت‌های کشف شده، شامل ۱۰۰ هزار و ۵۰ لیتر گازوئیل، ۵ هزار و ۹۲۰ لیتر بنزین، ۳۲ هزار و ۷۵۰ لیتر نفت و ۲۹ هزار و ۸۰۰ لیتر سایر فرآورده‌های نفتی می‌باشد که در شهرستان‌های "زاهدان، سیب و سوران و خاش" کشف شدند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به توقیف ۱۸ دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲۵ فرد متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  با تأکید به برخورد قاطعانه پلیس با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: مقابله با قاچاق سوخت و برخورد با متخلفان یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود و در راستا ماموران انتظامی در گلوگاه‌ها با قاطعیت و اشرافیت کامل بر ورود و خروج خودرو‌ها نظارت کامل دارد.

کشف محموله میلیاردی پارچه قاچاق در بازرسی از خودروی ۴۰۵

با تلاش ماموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" محموله ۲ میلیارد ریالی کالای قاچاق توقیف شد.

سرهنگ" حسن کیخا اظهار داشت: روز گذشته مأموران کلانتری ۱۱ شهرستان ایرانشهر در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که در حین خالی کردن بار بود مشکوک شدند.

او خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی پس از بازرسی از آن تعداد ۱۳۲ طاقه پارچه خارجی بوده که فاقد مدارک گمرکی بودند؛ را کشف کردند.

سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: راننده متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

زن و شوهر سارق توسط پلیس شهرستان زابل دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ازدستگیری زن و شوهر سارق وکشف ۳ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی  بیان داشت: در پی وقوع ۳ فقره سرقت کابل برق و مخابرات در سطح شهرستان زابل، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران کلانتری با گشت زنی هدفمند در نقاط جرم خیز و بررسی سوابق سارقان سابقه دار موفق به شناسایی یک زوج سارق سابقه دار شدند و آن‌ها را تحت مراقبت قرار دادند و سرانجام این زن وشوهر را در حین سرقت کابل برق در یکی از خیابان‌های شهر زابل دستگیر کردند.

سرهنگ احمد ثمره حسینی اظهار داشت: در بازرسی از وسایلی که سارقان به همراه داشتند تعداد دو عدد انبر دست، یک عدد چکش، و یک عدد پیچ گوشتی که از آن‌ها در امر سرقت استفاده می‌شد کشف گردید.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس به سرقت ۳ فقره کابل برق و مخابرات در سطح شهرستان زابل اعتراف کردند..

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به اینکه سارقان ۲۸ و ۳۱ ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

بارگیری و جاساز یک میلیارد ریال کالای قاچاق در خودروی پژو!

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در شهرستان نیکشهر خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: مأموران یگان امداد شهرستان نیکشهر هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی بهیک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو۹ حلقه لاستیک، ۵۴ هزار نخ سیگار، ۲ هزار و ۷۰۵ بسته تنباکو میوه ایی و ۱۶۰ عدد کاپوچینو خارجی قاچاق که داخل این خودرو بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده، توسط کارشناسان اداره گمرک یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: یک فرد متخلف در این رابطه شناسایی و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود ازعزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد و از شهروندان خواست کلیه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.