معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: مشکلات واحد‌های اقتصادی شهرستان مشگین شهر تا هفته دولت سال آینده رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در جلسه کارگروه مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان با محوریت موضوعات شهرستان مشگین شهر گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی چهار طرح اقتصادی در ناحیه صنعتی رضی در یوم جاری شامل محصولات غذایی آرتا پیام، کیک و کلوچه همرسین، لوازم آرایشی و بهداشتی علوم گستر آرتا طلایی و سیل عدم ایرانیان و اعلام آمادگی آنها برای بهره برداری تا هفته دولت سال آینده مقرر شد حمایت های لازم از سوی مسئولین شهرستانی و استانی بعمل آید.

او بیان کرد: در رابطه با تسهیلات مورد نیاز طرح بسته بندی دمنوش و چایی آرتا پیام (آقای صمدی) به عاملیت بانک کشاورزی نیز، مقرر شد سوابق و مستندات معرفی به بانک از طریق فرمانداری به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارسال و از طریق ایشان پیگیری های لازم بعمل آید.

عزیزی گفت: در خصوص تسهیلات مورد نیاز واحد آب معدنی شرکت سهامی چشمه نوش آفتاب برای بازسازی خطوط تولید و سرمایه در گردش مقرر شد با معرفی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان در اولویت پرداخت تسهیلات از محل تفاهم نامه استاندار محترم با معاون توسعه اشتغال وزارت متبوع با نرخ ۱۸ درصد قرار دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل تصریح کرد: تسهیلات سرمایه درگردش مورد نیاز مرغداری تخمی گل محمدی با عنایت نیاز شدید استان نیز مقرر شد با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان در اولویت پرداخت تسهیلات از محل تفاهم نامه استاندار محترم با معاون توسعه اشتغال وزارت متبوع با نرخ ۱۸ درصد قرار دهد.

او افزود: در رابطه با بدهی معوق کارخانه تولید رب محمود دادرس نیز با عنایت به غیرفعال بودن واحد و نبودن هیچگونه انگیزه برای فعال سازی آن بانک سپه به عنوان بانک عامل اقدامات قانونی بعمل آورد.

عزیزی بیان کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه درگردش واحد سوسیس و کالباس حیران از واحدهای فعال و موفق شهرستان  نیز از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان به بانک کشاورزی معرفی شد.

او اظهار کرد:  در رابطه با گاز رسانی بسته بندی عسل حسن سلطانی با عنایت به تماس تلفنی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با واحد گازرسانی صنایع شرکت گاز مقرر شد پیمانکار منطقه ای ظرف دو هفته آینده نسبت به آغاز عملیات و اجرای خط گاز رسانی اقدام نمایند.

معاون استاندار اردبیل گفت:در خصوص امهال بدهی آبدرمانی نگین دو دو  و آبدرمانی قاینار ساوالان به عاملیت بانک سینا با عنایت به مذاکره تلفنی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با مدیر منطقه ای بانک سینا در تبریز و اعلام آمادگی ایشان برای مساعدت در قالب دستورالعمل بانک مرکزی از رسته های مشمول حمایت ستاد ملی کرونا، مقرر گردید درخواست هریک از آنها بطور جداگانه از طریق اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از شعبه های پرداخت کننده تسهیلات پیگیری گردد.

او افزود: در رابطه با اختلاف زیپ لاین رویای پرواز یونس ترابی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مورد میزان زمین واگذاری، مقرر گردید نمایندگانی از فرمانداری، منابع طبیعی، راهداری و میراث فرهنگی و گردشگری در حضور مجری طرح از طریق چی پی اس میزان تصرفات آقای ترابی را مساحی و مشخص و چنانچه مازاد بر واگذاری منابع طبیعی تصرفات شده باشد به شرط ارائه طرح توسعه مورد تایید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازاد مورد نیاز در چهارچوب مقررات واگذار گردد و در غیر این صورت مجری ملزم به استرداد و تخلیه زمین مازاد خواهد بود.

عزیزی تصریح کرد: درخواست باشگاه ورزشی و تفریحی شهریار در رابطه با افزایش زمان قرارداد اجاره از ۱۶ سال به ۲۵ سال و افزایش قدرت برق از ۲۵ آمپر به ۵۰ آمپر مطرح و مقرر گردید اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان مالک فرآیند هر دو موضوع را پیگیری و نتیجه را به فرمانداری اعلام نماید.

معاون استاندار اردبیل گفت: با عنایت به غیرفعال بودن معدن نیاز شرکت ممرادکو در مشگین شهر و وجود متقاضیان جدید برای فعال سازی آن مقرر گردید سازمان صنعت و معدن و تجارت استان پیگیری های لازم برای فعال سازی آن بعمل آوردند.

او افزود:همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان متعهد شد عملیات اجرایی چهار خطه کردن مسیر سه راهه صحرا تا سه راهه مشگین شهر را در صورت مناسب بودن شرایط جوی تا خرداد ماه در غیر این صورت حداکثر تا مرداد ماه ۱۴۰۰ به اتمام برساند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.