وزرای خارجه آمریکا و اوکراین به صورت تلفنی درباره همکاری‌های دوجانبه گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی با دمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود گفتگو کرد.

بر این اساس، بلینکن در حساب توئیتری خود نوشت: امروزگفتگوی بسیار خوبی با دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین داشتم و مجدداً بر حمایت بی دریغ آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر رفتار تهاجمی روسیه و تعهد به پیشبرد اصلاحات برای موفقیت اوکراین، تأکید کردم.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: بلینکن در این تماس تلفنی به همتای اوکراینی خود وعده داد دولت بایدن از حمایت دو حزبی و قوی برای تقویت اوکراین برخوردار است. وی تاکید کرد حمایت نظامی و اقتصادی آمریکا از اوکراین همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

دو طرف همچنین درباره شورش‌های در شرق اوکراین و نیز موضوع شبه جزیره کریمه به رایزنی پرداختند.

گفتنی است درپی بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، شبه جزیره کریمه با برگزاری همه پرسی به خاک روسیه ضمیمه شد، اقدامی که با واکنش تند اتحادیه اروپا و آمریکا همراه بود و منجر به اعمال تحریم‌های سنگینی علیه مسکو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۲:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
هی آنتونی مانکن : کدام کمک اقتصادی؟؟
از همان محل بانکی ورشکسته و بدهی تریلیون دلاری؟؟ شما خیلی اگر زرنگ هستید به فقرای ایالات منفرده آمریکا که بالغ بر35میلیون نفر هستند رسیدگی و کمک کنید تازه این رقم اظهارات علنی شماست که مبتنی بر لاپوشانی است صد البته که فقرای بی خانمان آمریکا از این رقم هم بیشتر است.......به وضع عمرانی جاده ها و پلها و خانه های ویران شده از سیل و طوفان و آتش سوزی بپردازید چراغی که برای روشنائی خانه واجب است بجهت کمک به مسجد حرام است شما به مشکلات نهادینه کف خیابانها و ایالات مختلف خودتان بپردازید که در ششم ژانویه اوج این مشکلات را جهان بالعینه با چشم دوربین شبکه های جهانی و رسانه های جمعی شاهد بود
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۲:۱۸ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
مخاطب گرامی
با تشکر از توجه و صبوری شما، لطفا در هنگام ارسال نظرات خود، گزینه ارسال را فقط یک بار فشار دهید و مطمئن باشید نظر شما ارسال و بررسی خواهد شد.
بدیهی است ارسال چندباره نظرات موجب تعویق در انتشار آن‌ها می‌شود.
آخرین اخبار