شافعی گفت: در کشور برخی مسئولان هنوز به این اعتقاد نرسیده‌اند که دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند امور خود را به خوبی پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: به امید خدا به چهل و دومین بهار انقلاب نزدیک می‌شویم و این ایام برای کشور همواره حاکی از خیر و برکت بوده است.

وی ضمن قدردانی از وزارت کشور در خصوص برگزاری شورا‌های گفت و گو در استان‌ها افزود: وزارت کشور با دقت نظر، یکی از فاکتور‌های ارزیابی استاندار ها را به چگونگی عملکرد شورا‌های گفت و گوی استان‌ها معطوف کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: همچنان فاصله زیادی داریم که فعالیت‌های بخش خصوصی یکی از فاکتور‌های ارزیابی استان‌ها قرار بگیرد و هنوز اعتقاد ندارند که دولت بدون بخش خصوصی نمی‌تواند امور خود را به خوبی پیش ببرد.

شافعی ادامه داد: خصوصی سازی‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی یک قانون در قوانین اساسی کشور است و پیروی نکردن از آن هم  قانون گریزی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: از زمان تاسیس شورای گفت و گو تا کنون ۱۶۵۰ جلسه در سراسر کشور برگزار و ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصوبه در این شورا به امضا رسیده است که اتاق ایران و دیگر بخش‌های خصوصی با این ارقام ظرفیت‌های خود را به دولت نشان داده اند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: از وزرای کشور و اقتصاد خواستاریم که با شروع سال ۱۴۰۰ به شورا‌های گفت و گو استان‌ها بیشتر بها بدهند چرا که همچنان بحث نادیده گرفتن ظرفیت‌ها مطرح است و بخش‌های تولیدی در استان‌ها می‌توانند از نظر درآمدی کشور را در بسیاری از موارد بی نیاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۳۲ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این بخش خصوصی که ما داریم فعلا اموراتش بدون دلار ۴۲۰۰ دولت پیش نمیره ،
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۲۰:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مخصوصا بخش نورچشمی که بعداز انقلاب رشد و نمو هرزگونه ی بسیارزیادی یافته اند و هم از آخور میخورند و هم از توبره!!!!
علی برکت الله
آخرین اخبار