حوادث امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۹ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در روز دوشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

سارقان مسلح دستگیر شدند

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در پی سرقت‌های مسلحانه منازل و خودرو در سطح استان به ویژه در شهر‌های ماهشهر، آبادان و شادگان، موضوع علیرغم پیگیری شهرستان‌ها مربوطه به صورت ویژه در دستور کار اداره جرائم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با انجام کار گسترده اطلاعاتی سرکرده باند که سابقه دار و شرور بود را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در حالیکه قصد درگیری مسلحانه داشت در یک عملیات غافلگیرانه و منسجم دستگیر کردند، افزود: سارق مسلح برای فرار از قانون از طبقه دوم پرید که منجر به شکستگی پای او شده و تحت مداوا است.

سردار صالحی اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک قبضه کلت کمری به همراه ۲ خشاب و ۱۶ فشنگ، یک قبضه اسلحه کلاش به همراه ۵ تیغه خشاب و ۲۵۰ فشنگ، جیب خشاب، البسه نظامی، انواع دستکش و کلاه، ۲ جفت پلاک مسروقه، دستگاه پرچ پلاک و همچنین یک دستگاه خودروی پژو پارس که سابقه سرقت مسلحانه از شهرستان ماهشهر داشته و مقداری طلاجات سرقتی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در خوزستان با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه به سرقت مسلحانه در شهرستان‌های ماهشهر، کارون و شادگان اعتراف کرد، ادامه داد: تحقیقات جهت کشف سایر جرائم احتمالی و همچنین دستگیری همدستان سارق مسلح به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری سارق مسلح در بهبهان

سرهنگ محمد عزیزی فرمانده انتظامی بهبهان بیان کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مسلحانه نافرجام خودرو منتهی به تیراندازی سارق و مصدومیت مالک خودرو از ناحیه، شناسایی و دستگیری عامل آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی پس از انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، هویت سارق "ا _ س" را شناسایی و باتوجه به زندانی بودن آن متهم، با هماهنگی مرجع قضائی وی را جهت انجام تحقیقات از زندان تحویل گرفته و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

او با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیس آگاهی به صراحت به بزه ارتکابی معترف شده و با حضور بازپرس پرونده در صحنه وقوع جرم (پارک خارستان) اقدام به بازسازی صحنه جرم کرد، ادامه داد: یک قبضه سلاح شکاری بکار رفته در آن سرقت کشف شد.

رفع تصرف ۵۰ هکتار اراضی ملی در حمیدیه

سرهنگ نیسی فرمانده انتظامی حمیدیه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر انجام پدیده زمین خواری، تصرف و تسطیح اراضی جنگلی توسط تعدادی از افراد سودجو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران با کار اطلاعاتی محل مورد نظر که در اعماق جنگل بوده را شناسایی کردند و با هماهنگی مرجع قضائی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور و بررسی میدانی ماموران پلیس زمین خواری مشهود و در این ارتباط ۸ نفر دستگیر و ۳ دستگاه کامیون، ۲ دستگاه لودر و یک بیل میکانیکی توقیف و ۵۰ هکتار زمین جنگلی به ارزش تقریبی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رفع تصرف شده و متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

دستگیری سارق لوله‌های آب در هفتکل

سرهنگ ابراهیم خوبان فرمانده انتظامی هفتکل اظهار داشت: مأموران پلیس این شهرستان با هدف اجرای طرح پیشگیری از سرقت، در یکی از روستا‌های این شهرستان به یک سمند مشکوک و آن را متوقف کردند و بازرسی از خودروی مذکور یک کپسول هوا، یک دستگاه برش مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد.

او با بیان اینکه متهم در بازجویی‌های فنی پلیس به ۳ فقره سرقت در این لوله‌های آب اعتراف کرد، اظهار کرد: سارق پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده در اهواز

سرهنگ امین کرمی رئیس پلیس مواد مخدر خوزستان بیان داشت: در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و لزوم برخورد با فروشندگان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری عوامل کلانتری ۱۳ با کار اطلاعاتی تعداد ۵ نفر که در فروش قرص‌های غیر مجاز فعالیت داشتند، را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح تعداد ۶۳۸ عدد قرص‌های غیر مجاز، ۲۲ گرم مواد مخدر گل، ۲۱ عدد گلدان وافور، ۹ عدد چوپ وافور، یک دستگاه ترازوی توزین دیجیتال کشف شد، ادامه داد: در این رابطه ۹ معتاد متجاهر به کمپ‌های مجاز ترک اعتیاد تحویل داده شده و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق به عنف تلفن همراه در اندیمشک

سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده انتظامی اندیمشک تصریح کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف نافرجام تلفن همراه از سوی ۳ سارق که با استفاده از قمه اقدام به مجروح کردن یکی از شهروندان و پخش فیلم آن در فضای مجازی شده بود، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه ماموران پلیس با کار اطلاعاتی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی یکی از سارقان را شناسایی و طی عملیاتی در مخفیگاهش دستگیر کردند، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد، همچنین تلاش در جهت دستگیری دیگر همدستان او ادامه دارد.

دستگیری سارقان مسلح مغازه کمتر از یک ساعت در مسجدسلیمان

سرهنگ علی حسینی فرمانده انتظامی مسجدسلیمان بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه مغازه در یکی از مناطق این شهرستان، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی شهرستان در محل حاضر و موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او گفت: در همین رابطه ماموران پلیس آگاهی شهرستان با اقدامات تخصصی و فنی پلیسی در کمتر از یک ساعت محل اختفای متهمان مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی یک عملیات منسجم و غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان وسایل مسروقه کشف شد، ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های پلیس به یک فقره سرقت مسلحانه اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

کشف ۶۷ فقره سرقت سیم برق و کابل فشار قوی در اهواز

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل فشار قوی و انتشار برخی از صحنه‌های سرقت در فضای مجازی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت و ماموران کلانتری‌های ۱۲، ۱۵ و ۱۷ با گشت‌های تخصصی و اقدمات فنی، ۶ سارق سیم برق را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی طی چند عملیات پلیسی و با استفاده از قانون به کار گیری سلاح در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه ماموران پلیس در همین ارتباط یک دستگاه خودرو وانت پیکان مسروقه، تعدادی آلات و ادوات بریدن سیم و کابل برق، تعدادی سیم و کابل مسروقه کشف کردند، بیان داشت: متهمان در بازجویی پلیس به ۶۷ فقره سرقت سیم برق و کابل منازل معترف و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کشف یک میلیارد ریال کالای قاچاق در اندیمشک

سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: به منظور مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، عوامل انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی پل زال حین رصد محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق مشکوک را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی به عمل آمده از خودروی توقیفی تعداد ۲۹ کارتن ست ۹ تیکه چاقو، تعداد ۸ دستگاه چای ساز، تعداد یک دستگاه همزن برقی، تعداد ۸ دستگاه چرخ گوشت، تعداد ۱۴ دستگاه ترازوی وزن نفر، تعداد ۱۳ دستگاه ترازوی آشپزخانه، تعداد ۱۷ دستگاه خرد کن، تعداد ۴ دستگاه خشک کن میوه، تعداد ۳ ست قابلمه و یک دستگاه آبمیوه گیری قاچاق کشف شد.

سرهنگ شهبازی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کردند، عنوان کرد: در این ارتباط یک متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شد.

دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای در دشت آزادگان

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی دشت آزادگان بیان داشت: طرح مبارزه با سرقت‌های خیابانی با محوریت کیف قاپی در سطح شهرستان دشت آزادگان اجرایی شد و ماموران پلیس آگاهی ۲ سارق کیف قاپ را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر کردند.

او با بیان اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان و مواجهه حضوری با مالباختگان به ۹فقره کیف قاپی و سرقت تلفن همراه اعتراف کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی شدند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.