دومین شخصیت مهم فرانسه پس از رئیس جمهور از ابتدای شیوع کرونا در این کشور تاکنون ۴۶ بار آزمایش کرونا داده است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ”ژرارد لَرشه “ رییس ۷۱ ساله مجلس سنای فرانسه که دومین شخصیت این کشور پس از رئیس جمهور است تاکنون ۴۶ بار تست کرونا داده است.

به عبارت دیگر، او از ابتدای شروع کرونا در فرانسه تاکنون هفته‌ای یک باز آزمایش داده است.

بر اساس قانون اساسی فرانسه در صورت ناتوانی رییس جمهور از عمل به مسوولیت هایش، رئیس مجلس سنا تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید وظایف او را برعهده می‌گیرد.

به رغم آنکه شرایط سلامتی در فرانسه همچنان نامساعد است، اما دولت امیدوار است که از وضع قرنطینه مجدد اجتناب شود و از مردم خواسته است روحیه مسئولیت پذیری خود را در مورد اجرای پروتکل‌های بهداشتی حفظ کنند.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه روز دوشنبه با بیان اینکه اعمال قرنطینه به منظور مقابله با همه گیری ویروس کرونا ماهانه ۱۵ میلیارد یورو هزینه دارد، اعلام کرد این اقدام باید به عنوان آخرین گزینه مطرح شود.

وزیر اقتصاد فرانسه در رادیو RTL اعلام کرد: قرنطینه می‌تواند به عنوان آخرین گزینه و هنگامی که همه گزینه‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفت، مطرح شود؛ زیرا قرنطیه روحیه مردم و ما و همچنین دولت را به لحاظ مالی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرانسه روز جمعه اعلام کرد به منظور مهار شیوع ویروس کرونا، این کشور از روز یکشنبه مرز‌های خود را به روی کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا به جز برای موارد ضروری، می‌بندد. همچنین کسب و کار‌های غیرضروری به جز فروشگاه‌های مواد غذایی از شامگاه شنبه تعطیل خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار