ملکی گفت: کتاب‌های تعاملی ۲۰۳ عنوان درسی را در بر می‌گیرد و شامل کتاب‌های دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه کتاب الکترونیکی و تعاملی رشد برای دسترسی رایگان دانش‌آموزان و معلمان به کتاب‌های درسی و منابع آموزشی دیجیتال صبح امروز با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به صورت مجازی برگزار شد.

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مراسم مجازی رونمایی از کتاب‌های الکترونیکی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خدمت بزرگی به ایران کرد، اظهار کرد: این انقلاب عزت را به بشریت نشان داد و به همگان آموخت که اگر می‌خواهید عزیر بمانید باید با باطل مبارزه و خود را با کلمه حق مانوس‌تر کنید، باید از درخت ریشه دار انقلاب اسلامی که ما را زنده کرد، حفاظت کنیم البته که معتقدیم مشکلات مدیریتی هم وجود دارد.

او افزود: امروز به یکی از خواسته‌های مشترک خود رسیدیم و کتاب‌های تعاملی محور رونمایی می‌شود، تا پیش از این تعامل داشتیم، ولی تعامل امروز از جنس متفاوتی دارد ضمن آنکه اگر متن آموزشی بخواهد زنده باشد باید بعد تعاملی پیدا کند، سخن از کتاب‌های الکترونیکی تعاملی به معنی سخن از متن آموزشی زنده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه جاععه اطلاعاتی شامل جامعه جهانی است که اطلاعات بر آن سیطره دارد، بیان کرد:البته اطلاعات امروز قدری بی انضباط است و باید مراقب آن باشیم زیرا اطلاعات تابع ابزار است.

ملکی اضافه کرد: در دنیای امروز هر کسی ابزار اطلاعات را در اختیار نداشته باشد دچار مشکل می‌شود، باید ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات در دسترسمان باشد. اطلاعات گاهی بر دانش غلبه می‌کند و این خیلی نامبارک است.

او بیان کرد: در مورد کتاب‌های تعاملی هم باید مراقب باشیم که کدام اطلاعات رامی خواهیم سر سفره یادگیرنده می آوریم وکدام اطلاعات را  در شبکه شاد گسترش می‌دهیم وگرنه ممکن است دچار مشکل فناورانه شویم. فلسفه تعلیم و تربیت به ما اجازه نمی‌دهد از فناوری فلسفه درست کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: این کتاب‌های تعاملی ۲۰۳ عنوان درسی را در بر می‌گیرد و شامل کل کتاب‌های دوره ابتدایی و متوسطه اول و کتاب‌های نظری متوسطه دوم مشمول این طرح هستند.

ملکی افزود: مخاطبان کتاب‌های تعاملی دانش آموزان دوره‌های مختلف، مربیان و معلمان و والدین مختلف هستند و فرصتی مغتنم برای همه مخاطبان محسوب می‌شود.

ملکی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نظر دارد تا الگوی برنامه ریزی درسی آموزش‌های مجازی را انجام بدهد تا برای سال ۱۴۰۰ محتوا‌های الکترونیکی تولید شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار