ملک زاده از ارتقای رتبه ایران در زمینه نوآوری های علمی در دنیا خبر داد.

راه اندازی ۱۰ اتاق تمییز در دانشگاه‌های علوم پزشکی/ ارتقای رتبه جهانی کشور در حوزه نوآوری علمیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ملک زاده معاون تحقیقات وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم جشنواره ابوریحان که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در اسناد بالادستی در زمینه توسعه علم و فناوری باید جایگاه نخست و بهره برداری در سلامت را داشته باشیم و باید همکاری های بین المللی افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: ما باید از نظر اقتصاد و شرایط اجتماعی وضعیت خوبی داشته باشیم که متاسفانه برخی مشکلات کار را سخت کرده است. در ۴ سال گذشته سعی شده تا زیر ساخت ها را گسترش و اصلاح کنیم و واحدهای کوهورت را راه اندازی کنیم و در این میان شبکه های تحقیقاتی ساماندهی شده است.

ملک زاده افزود: در حال حاصر تعداد ۷۲۴ مرکز تحقیقات و ۱۱ آزمایشگاه جامع راه اندازی شده است و در دانشگاه ها ۱۰ اتاق تمیز تعبیه شده است.

وی عنوان کرد: پژوهشگران به ۸۰ هزار مجله و کتاب الکترونیکی دسترسی دارند؛  سامانه نتایج پژوهشی در حوزه سلامت راه اندازی شده است که در آن ۱۵۰۰ خبر در مقوله بهداشت و درمان بارگذاری شده است.

ملک زاده ادامه داد: ما به هر محقق یک گرنت پژوهشگر برجسته داده ایم و خوشبختانه امروزه از ۳۳۶ پروژه در وزارت بهداشت حمایت می شود که امروزه از بودجه یک درصد ارزش افزوده کشور ۲۶ واحد کهورت کشوری را راه اندازی کرده ایم

وی اظهار کرد: نیروی انسانی سرمایه های بزرگ کشور محسوب می شوند و برای محققان جوان برنامه های خوبی را مدنظر داریم تا  ۱۰ سال زودتر به افق چشم انداز کشور دست یابیم.

رتبه 866 دانشگاه شهید بهشتی در جهان

 وی افزود: در سال 2016 تا به امروز تعداد ۱۶۰ هزار و 52  مقاله  بوسیله کشورمان چاپ و تولید شده است و سهم جهانی تولید علم از جمعیت ما بیشتر شده است؛ همچنین در تولید مقالات پر استناد جهش بزرگی ایجاد شده است و شاخص کیفی از رشد قابل توجهی برخوردار است؛دانشگاه علوم شهید بهشتی رتبه اش در دنیا 866 است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: سعی کردیم نظام کیفی را افزایش دهیم، امروزه تعداد دانشمندان یک درصدی ما به ۸۴ نفر رسیده است و خوشبختانه تعداد مقالات دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیش از ۲ هزار مقاله رسیده است.

سهم بالای دانشگاه تهران از محققان برتر کشوری

ملک زاده عنوان کرد: از میان محققان برتر کشورمان تعداد ۱۸۹ نفر در دانشگاه تهران و ۸۹ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ۷۸۲ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت فعالیت می کنند که هریک فعالیت های خوبی در خصوص تجاری سازی محصولات دارند.

ملک زاده یاد آور شد: رتبه ایران در نوآوری علمی در دنیا 20 رتبه ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار