رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار، ادارات و مکان‌های عمومی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: ۱۲۸ تیم نظارتی در محلات استان فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان در هفته‌های اخیر به موازات کشور بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

او افزود: در هفته‌های اخیر رعایت دستورالعمل‌ها به ویژه در بازار و پس از بازگشایی محدودیت‌ها، کم‌رنگ‌تر از ماه‌های آذر و دی‌ماه شده است و برخی افراد تصور می‌کنند با فروکش کردن موج سوم، ویروس کرونا ضعیف شده است.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: این در حالی است که ویروس کرونا نه ضعیف شده و نه از بین رفته است بلکه با رعایت مناسب دستورالعمل‌های بهداشتی، شیوع آن کاهش یافته است، اما با بی‌توجهی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خطر شکل‌گیری موج چهارم وجود دارد.

او با بیان اینکه روند کاهشی شیوع ویروس کرونا که از روز‌های ابتدایی آذرماه در استان آغاز شده بود طی دو هفته اخیر متوقف شده است ادامه داد: توقف این روند کاهشی در کنار افزایش بیماران سرپایی، نگران‌کننده است و با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما شکل‌گیری موج چهارم شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده است.

جزایری با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر بازار، ادارات و مکان‌های عمومی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: ۱۲۸ تیم نظارتی در محلات استان فعال است.

او افزود: علاوه بر آن در قالب تیم مشترک از دستگاه‌های مختلف از جمله بازرسی استانداری بر ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نظارت می‌شود.

جزایری با بیان اینکه متخلفان مرتبط با شیوع کرونا به دادستانی معرفی می‌شوند اضافه کرد: اولویت نظارت‌ها بر گزارش‌های مردمی است بدین صورت که چنانچه در نقطه‌ای دستورالعمل‌های بهداشتی نقض شود و مردم آن را اطلاع دهند پس از اعزام تیم‌های بازرسی و محرز شدن تخلف، فرد به دادستانی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار