معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات انجام شده در طول ۴۲ سال گذشته از رشد چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل از آن برخوردار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی در این استان، اظهار داشت: اقدامات انجام شده در طول ۴۲ سال گذشته از رشد چشمگیری در مقایسه با سال‌های قبل از آن برخوردار شده است.

او افزود: دهه فجر یادآور ایثار، از خودگذشتگی، شهادت و رشادت‌های ملت ایران در شکست حکومت ظلم و استبداد و پایه‌گذاری جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است.

مردانی اضافه کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردها، اهداف و نقش پیروزی انقلاب اسلامی در مناسبات مختلف کشور است و بی‌شک تبیین این دستاورد‌ها برای نسل‌های جوان از اهمیت دوچندانی برخوردار است.


بیشتر بخوانید


او، مردمی بودن را از عوامل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و پس از آن مقام معظم رهبری در کنار استقامت، اتحاد و همبستگی مردم در برابر توطئه‌های دشمنان نظام، از عوامل مهم پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.

مردانی، اعتمادآفرینی و تقویت روحیه نشاط و امید را از مهمترین رویکرد‌های برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در همین راستا مسئولان باید در تبیین دستاورد‌های نظام اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و خود را در برابر مردم مسئول و پاسخگو بدانند.

او در ادامه به تشریح دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در بخش‌های مختلف این استان اشاره کرد و افزود: در حوزه دانشگاه قبل از انقلاب اسلامی تنها یک دانشگاه با ۵۹۰ دانشجو در استان فعال بود، اما اکنون ۲۴ دانشگاه با بیش از ۵۳ هزار دانشجو در استان فعال است.

مردانی با اشاره به وجود یک هزار و ۵۶۰ مدرسه، بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و ۱۵ هزار و ۳۰۰ معلم در استان اضافه کرد: این تعداد در سال‌های قبل از انقلاب ۶۱۵ مدرسه، ۹ هزار دانش‌آموز و سه هزار و ۹۴۸ مدرسه بود.

او ادامه داد: نرخ باسوادی در استان در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد است در حالی که این عدد در سال ۵۷، حدود ۳۵ درصد بود.

مردانی با اشاره به احداث دو بیمارستان با ۱۲۴ تخت در استان در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این تعداد در حال حاضر به ۱۰ بیمارستان با نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ تخت بستری است.

او توسعه راه‌های ارتباطی را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی در استان برشمرد و گفت: در حالی که در قبل از انقلاب طول راه‌های استان به ۹۳۲ کیلومتر می‌رسید، اما در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی طول راه‌های استان به سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر افزایش یافت که از این میزان، ۲۷۵ کیلومتر بزرگراه است.

مردانی با اشاره به ایجاد راه ارتباطی ریلی در استان اضافه کرد: خط راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در چندین جبهه در حال احداث است.

او با اشاره به افزایش قابل توجه خدمات رفاهی در استان در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ شهر و روستایی از نعمت گازرسانی برخوردار نبود، اما در حال حاضر ۴۳ شهر استان گازرسانی شده است و شهر بازفت آخرین شهری است که در دهه فجر در جشن پویش سبز گازرسانی از نعمت گاز برخوردار می‌شود.

مردانی گفت: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی پنج هزار و ۹۷۵ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان انجام شده است.

او برق‌رسانی را از دیگر خدمات قابل توجه در استان به ویژه در مناطق سخت‌گذر استان عنوان کرد و افزود: ۹۹.۵ درصد خانوار‌های استان از نعمت برق برخوردار هستند و در حوزه آبرسانی نیز در حال حاضر به ۶۵۱ روستا آبرسانی می‌شود.

مردانی با اشاره به ایجاد ۲۲ شهرک صنعتی در استان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اضافه کرد: قبل از انقلاب هیچ شهرک صنعتی در استان ایجاد نشده بود، اما در حال حاضر استان از وجود صنایع بزرگ و قابل توجهی در حوزه فولاد، نساجی، پتروشیمی، خوراک آبزیان، آب معدنی و سیمان برخوردار است.

او، ایجاد ۴۲۰ کانون فرهنگی و هنری، ۹۵موسسه قرآنی و ۵۲ باب کتابخانه را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی برشمرد.

مردانی با اشاره به اجرای ۱۳ هزار هکتار سامانه آبیاری نوین در بخش کشاورزی استان، افزود: استان در رتبه دوم استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشور قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار