کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه،گفت : هم‌اکنون جایگاه این استان از حیث برخورداری از صنعت گلخانه‌ای از جایگاه ۳۰ کشوری در دو سال گذشته به جایگاه ۱۳ ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ایرج بهرامی کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه گفت : هم اکنون مجموع سطح گلخانه‌های فعال و در حال احداث استان کرمانشاه حدود ۸۳ هکتار است، در حالیکه این سطح در دو سال گذشته ۲۸ هکتار بوده و این یعنی در دو سال گذشته شاهد رشد بیش از سه برابری گلخانه‌ها در استان بوده ایم.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون ۴۱ هکتار گلخانه تحت کشت و هفت هکتار هم گلخانه آماده کشت دارد، گفت : ۳۵ هکتار گلخانه دیگر نیز در دست احداث است.

او افزود: با توجه به مجوز‌های داده شده احتمالا میزان گلخانه‌های در دست احداث استان تا پایان امسال به ۶۰ هکتار خواهد رسید.

کارشناس مسئول گلخانه‌های استان کرمانشاه افزود: در دو سال گذشته بیشترین توسعه گلخانه‌ها در استان را در دو شهرستان کرمانشاه و اسلام آباد غرب شاهد بوده‌ایم.

بهرامی با اشاره به توجیه پذیری بالای توسعه گلخانه‌ها در استان، به سرمایه گذاران بخش کشاورزی ورود به این بخش را پیشنهاد کرد.

او با بیان اینکه استان کرمانشاه انواع گلخانه‌های تولیدات خارج از فصل، تولید گل شاخه بریده، گل‌های زینتی آپارتمانی و واحد‌های گلخانه‌ای تولید نهال و نشاء را دارد، گفت: سه شهرستان کرمانشاه، قصرشیرین و صحنه قطب‌های گلخانه‌ای استان کرمانشاه هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.