مسوول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سرقت نبشی از دکل خط ۲۳۰ کیلوولت زاهدان - بم سبب سقوط چند دکل اطراف آن و ۲۵ میلیارد ریال خسارت شد.

نرجس مشهدی مسوول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با بیان اینکه سرقت نبشی از دکل خط ۲۳۰ کیلوولت زاهدان - بم در ۳۰ کیلومتری بم رخ داده اظهارداشت: بررسی‌های لازم آغاز شده و حدود یکماه اصلاح شبکه زمان خواهد برد.

او  با بیان اینکه چندین گروه عملیاتی از لحظات اولیه پس از حادثه شرایط خط را از سمت زاهدان و بم آغاز کردند افزود: یک دستگاه دکل بدلیل سرقت برخی از نبشی‌های پایه‌ای آن سقوط و به‌همراه خود دکل‌های۲ سمت این دکل مذکور نیز دچار پیچیدگی پایه‌های دکل شده است.

مسوول روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در مجموع سقوط سه دکل باعث خروج خط ارتباطی بین شبکه استان کرمان با شبکه سیستان و بلوچستان شد افزود: از آنجایی که امسال  خط ۴۰۰ کیلو ولت زاهدان - بم پس از ۱۴ سال به اتمام رسید در روزهای گذشته شرایط اتصال خط به ایستگاه بم با در مدار قرار گرفتن راکتور در انتهای خط مهیا و بررسی‌های اولیه و هماهنگی‌های لازم برای در مدار قرارگرفتن این خط در روزهای آتی انجام شده است.

او  خاطرنشان کرد: براساس میزان آسیب‌دیدگی بتن پایه‌ها خسارتی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال به تجهیزات وارد شده که بالطبع این میزان هزینه می‌توانست برای اصلاح شبکه‌های فرسوده و رفع مشکلات نوسان ولتاژ در برخی ایستگاه بکار برده شود.

مشهدی بیان کرد:در محدوده فعالیت شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان بیش ۱۳ هزار دکل فلزی وجود دارد که با توجه به گستردگی استان امید است با همکاری دستگاه‌های امنیتی هر چه سریع‌تر افراد سودجویی که تنها بدلیل کسب درآمد ناچیز به بیت المال ضرر وارد می‌کنند و باعث بروز مشکلات برای مردم منطقه می‌شوند به سزای اعمال خود برسند.

او ادامه داد: افرادیکه با هدف سودجویی دست به سرقت از این دکل‌ها می‌زنند، علاوه بر تضییع بیت‌المال و ایجاد مزاحمت برای بخش زیادی از مردم، خود را با خطر جدی مرگ مواجه می‌کنند.

 ۲۰ دی امسال نیز سرقت از دکل خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان - سفیدآبه در ۹ کیلومتری زاهدان سبب سقوط دکل، ایجاد خسارت یک میلیارد تومانی و مرگ سارق شده بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار