به منظور کنترل شیوع کرونا و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، طرح پیک کتاب در شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ سبب کاهش چشمگیر مراجعه به کتابخانه و امانت گرفتن کتاب شده است.

در روز‌های معمول گذشته شاید کتاب خواندن یکی از حسرت‌های مهم زندگی ما بود و فرصت کمتری برای مطالعه پیدا می‌کردیم، ولی این روز‌ها قرنطینه خانگی این فرصت را برای ما مهیا کرده است تا بتوانیم این نیاز روحی را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید


سایت‌ها و کتابخانه‌های بسیار شرایطی را فراهم کرده‌اند که افراد بتوانند به صورت مجازی به مطالعه مشغول شوند.

یکی از راه‌هایی که بدون مراجعه به کتابخانه می‌توان از کتاب استفاده کرد طرح پیک کتاب است.

فرهاد خلیل مقدم مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در خصوص این طرح گفت: طرح پیک کتاب در شهرستان شهرکرد در کتابخانه مولوی در حال اجرا است.

او افزود: در این طرح عضو کتابخانه با مراجعه به سامانه سامان کتاب مورد نظر خود را انتخاب می‌کند و کتابدار هم کتاب مورد نظر را در بسته قرار داده و به وسیله پیک به نشانی ارسال خواهد کرد.

خلیل مقدم با بیان اینکه کتاب به مدت دو هفته به اعضا امانت داده می‌شود اضافه کرد: در این طرح کتاب به مدت یک ماه در اختیار علاقمندان به کتابخوانی قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: به منظور کنترل شیوع کرونا پس از تحویل، کتاب به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار می‌گیرد و پس از آن مجدد در فرآیند امانت دهی قرار می‌گیرد.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ۵۵ باب کتابخانه فعال با ۵۰۰ هزار نسخه کتاب است که ۴۰ هزار نفر عضو فعال این کتابخانه‌ها هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار