مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از صدور رأی محکومیت شکارچی یک رأس بز کوهی در منطقه شکار وصید ممنوع چهار شاخ دلفان به میزان سه سال و نیم حبس تعزیری خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: یک نفر متخلف زیست محیطی که پاییز ۹۸ اقدام به شکار یک رأس بز کوهی در منطقه شکار و صید ممنوع چهار شاخ دلفان نموده بود؛ پس از بازرسی از منزل و کشف آلات و ادوات جرم و مقداری گوشت شکار و اجزاء این جانور وحشی در منزل وی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی گردید.

فتحی گفت: با ارائه دلایل و مستندات به مراجع قضایی، این متخلف با رأی دادگاه به سه سال و نیم تحمل حبس محکوم گردید و ادوات کشف شده از وی شامل یک قبضه اسلحه کلاشینکف و تعدادی فشنگ به نفع دولت مصادره شد.

او با اشاره به در نظر گرفتن مجازات سنگین برای این متخلفین عنوان داشت: صدور آراء قضایی محکم جهت برخورد با متخلفین زیست محیطی که اصرار بر ارتکاب جرم دارند؛ ضمن متنبه نمودن متخلفین می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

او اظهار کرد: صدور این رأی نتیجه پیگیری‌های حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دلفان و دقت نظر دستگاه قضایی شهرستان در برخورد با متخلفین زیست محیطی است.

مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به افزایش جرایم زیست محیطی ناشی از شکار و صید جانوران و حشی گفت: این متخلف زیست محیطی علاوه بر تحمل سه سال و نیم حبس باید جریمه زیست محیطی شکار یک رأس بز کوهی را پرداخت نماید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن قدردانی و تشکر از دستگاه قضایی جهت پیگیری ویژه پرونده‌های زیست محیطی عنوان داشت: برخورد‌های قاطعانه و اصلاحی دستگاه قضا نسبت به تخلفات زیست محیطی در استان، باعث کاهش تخلفات در این حوزه شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.