معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تاکنون ۲۰ سایت عمده زمستان گذرانی پرندگان مهاجر درتالاب‌ها و آبگیر‌های استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، نبی الله قائدرحمت  معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان  بیان کرد: بر اثر افزایش حفاظت فیزیکی زیستگاه‌های تالابی و مراکز مهم تجمع پرندگان آبزی در استان ۲۰ سایت عمده زمستان گذرانی پرندگان مهاجر در استان شناسایی شده است.

قائدرحمت افزود: در این راستا بررسی وضعیت پرندگان و ارائه گزارشات مستمر در خصوص وضعیت پرندگان آبزی موجود با همکاری دامپزشکی استان در حال انجام است و در صورت وقوع تلفات در بین پرندگان و تایید بیماری نظارت بر اجرای قرنطینه در محدوده شیوع بیماری اقدام خواهد شد.

او اظهار داشت: به همین منظور امسال پروانه شکارپرندگان آبزی و مهاجر در استان صادر نشده است و تمهیدات لازم در زیستگاه‌های مذکور جهت حمایت و حفاظت و جلوگیری از هرگونه تهدیدی احتمالی به کار گرفته شده و با متخلفین برخورد می‌شود.

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: با توجه به اقدامات حفاظتی، گشت و کنترل و بیتوته ماموران یگان حفاظتی و راه اندازی ۱۱ پاسگاه محیط بانی در استان تنوع و جمعیت حیات وحش در سطح استان افزایش یافته و این در حالی است که این استان به دلیل بهره مندی از ظرفیت‌های آبی مناسب به ویژه در سال‌های اخیر به دلیل بارندگی‌های قابل توجه شمار پرندگان مهاجر و گونه‌های این پرندگان در استان چشمگیر است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار