رئیس شبکه دامپزشکی سلسله گفت: بیش از ۱۵۰هزار قطعه طیور بومی در این شهرستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، کیومرث نورمحمدی رئیس شبکه دامپزشکی سلسله روز چهارشنبه  اظهار داشت: مرحله سوم واکسیناسیون طیور بومی با هدف کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی و پیشگیری و مبارزه با بیماری نیوکاسل در ۸۰ درصد روستا‌های شهرستان انجام شده است.

او با اشاره به ضرورت پوشش کامل تمامی روستا‌ها در واکسیناسیون طیور افزود: نیوکاسل از جمله بیماری‌های خطرناکی است که در صورت همه‌گیری، خسارت و تلفات بالایی را به همراه دارد و می‌تواند تا ۹۰ درصد طیور را از بین ببرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سلسله ادامه داد: باتوجه به اینکه زمان شیوع نیوکاسل، نمی‌توان به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری درمان قطعی را در جمعیت طیور صنعتی و بومی انجام داد بنابراین بهترین راه مقابله با آن پیشگیری و واکسیناسیون است.

نورمحمدی با بیان این که واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل به صورت خوراکی است افزود: کارشناسان شبکه بهداشت با حضور در مناطق روستایی بخش‌های مرکزی و فیروزآباد نسبت به واکسیناسیون طیور بومی به صورت آشامیدنی اقدام می‌کنند.

نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که در صورت ابتلای پرنده به آن، تلفات بالایی را در صنعت مرغداری کشور و استان به همراه دارد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار