عباس رضایی گفت: خور و بیابانک از جمله شهرستان های کمتر توسعه یافته استان اصفهان است که باید در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای عدالت برای توسعه این منطقه گام برداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در جلسه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص توسعه شهرستان خور و بیابانک افزود: در استان اصفهان براساس معیار‌ها شهرستان‌های کمتر توسعه یافته شهرستان‌های سمیرم، نائین، فریدن، فریدون شهر و خور و بیابانک هستند.

او ادامه داد: باید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان براساس خرد جمعی در راستای مصلحت خور و بیابانک و آمایش سرزمین نسبت به توسعه این شهرستان گام بردارند.

استاندار اصفهان بیان کرد: نباید تمامی امکانات در مرکز استان جهت‌دهی شود بلکه امکانات بر مبنای آمایش سرزمین و مطالعات موردنیاز به سمت شهرستان‌ها سوق داده شود.

او با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های این شهرستان گفت: این شهرستان ظرفیت ایجاد واحد تولیدی آب‌بر را ندارد از این رو باید ظرفیت‌های شهرستان احصا و در راستای حل مسائل و مشکلات آن گام برداشته شود.

رضایی با اشاره به اینکه مردمان کویر صبور و توسعه طلب هستند، اظهار داشت: باید ظرفیت‌ها بر مبنا و چارچوب قانون در نظر گرفته شود و توسعه عدالت اجتماعی را در ابعاد مختلف در نظر بگیریم و اقدامات را اجرایی و عملی کنیم.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل ستاد توسعه پایدار شهرستان خور و بیابانک گفت: این ستاد متشکل از مدیران کل استان، نماینده بنگاه‌های بزرگ، کارآفرینان و خیران با هدف فعال کردن مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها از این شهرستان تشکیل شده است.

ایوب درویشی افزود: مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها ساختاری است که در استان شکل گرفته و از بنگاه‌ها و شرکت‌های بزرگ به نوبت دعوت می‌شود، هر بنگاهی سالانه در بودجه برای مسئولیت اجتماعی پیرامون هزینه‌هایی را انجام می‌دهد که این هزینه‌ها هدفمند نیست.

او ادامه داد: مقرر شد هزینه‌های مسئولیت اجتماعی براساس اولویت‌ها و نیاز‌های مناطق به سمت شرکت‌ها سوق داده شود تا طرح‌هایی از جمله توانمندسازی، اجرای برخی پروژه‌های عمرانی و طرح‌های مشارکتی با دستگاه‌ها اجرایی شود.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری اصفهان اظهار کرد: حوزه‌های معدن، گردشگری، کشاورزی و صنعت که قابل سرمایه گذاری در شهرستان خور و بیابانک هستند احصا می‌شوند تا به اشتغال، رونق بخش‌ها، تولید ثروت و در مجموع توسعه شهرستان منجر شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد. استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار