معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت:پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی و پیش دبستان استان کردستان بالاتر از میانگین کشوری است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان  با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، پوشش تحصیلی تمام دانش آموزان را از مهم‌ترین اولویت‌های این معاونت بر شمرد و گفت: با اجرای دقیق برنامه‌ها و طرح‌ها، کردستان در پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی از میانگین کشوری جلوتر است.

او پوشش تحصیلی واقعی دانش آموزان دوره ابتدایی استان را ۹۸.۹۰ درصد عنوان کرد و گفت: در پوشش تحصیلی دوره ابتدایی کردستان ۱.۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

عبدالهی در ادامه به اهمیت دوره پیش دبستان و نقش این دوره در موفقیت دانش آموزان در مراحل تحصیلی به خصوص در مناطق دو زبانه اشاره و عملکرد استان را رضایت بخش دانست و گفت: پوشش تحصیلی استان کردستان در این دوره نیز از میانگین کشوری بالا‌تر است.

او با بیان اینکه پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش دبستانی استان در سال تحصیلی گذشته ۹۳ درصد بود، گفت: پوشش تحصیلی دوره پیش دبستان استان از میانگین کشوری ۲۲ درصد بالاتر است.

معاون آموزش ابتدایی هم چنین از ارتقاء پوشش تحصیلی پیش دبستانی در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی مناطق روستایی به میزان ۹۸ درصد رشد داشته است.

عبدالهی در بخش دیگری از گزارش خود عملکرد استان در جذب واقعی کودکان ۶ ساله در پایه اول ابتدایی را ۹۸.۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز کردستان ۱.۴۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

او با بیان اینکه نرخ تکرار پایه در دوره ابتدایی استان به میزان  یک درصد کاهش داشته است، گفت: در اجرای برنامه انسداد مبادی بی سوادی ۴۵۹ دانش اموز تارک و بازمانده از تحصیل این دوره شناسایی و جذب شده است.

عبدالهی جذب نوآموزان بازمانده از دوره یک‌ساله پیش‌دبستانی قبل از ورود به دبستان در مناطق محروم و دو زبانه با حمایت کامل دولت به تعداد ۴۱۳ نوآموز را از دیگر اقدامات شاخص این معاونت بر شمرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از گزارش خود به تشریح عملکرد این حوزه در سایر شاخص‌ها پرداخت و پوشش ۸۰ درصدی دانش آموزان دوره ابتدایی در جشنواره پروژه‌های علمی دانش آموزان (جابربن حیان)، اجرای برنامه بوم و ارتقای آموزش‌های قرآنی در ۱۰۰ درصد مدارس ابتدایی، تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی معلمان با پوشش ۶۰ درصدی معلمان ابتدایی و اجرای طرح مدرسه توانمند ساز (کارآمد) در ۴۰ مدرسه استان را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی ارتقای کیفیت عملکرد مدیران مدارس ابتدایی در قالب برنامه تدبیر در ۱۰۰ درصد مدارس مستقل با پوشش بیش از ۵۲۰ آموزشگاه را از دیگر اقدامات این حوزه بر شمرد و اظهار داشت: در راستای کیفیت‌بخشی به آموزش‌و پرورش کلاس‌های چندپایه، تعداد ۱۳۵ راهبر آموزشی و تربیتی در سطح استان استقرار و راهبری کلاس‌های چندپایه مدارس روستایی را بر عهده دارند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان در ادامه با اشاره به اجرایی شدن بسته‌های تحول آفرین در سال تحصیلی جاری گفت: بسته تحولی مدرسه خوانا با تولیت معاونت آموزش ابتدایی در ۷۲۶ کلاس درس دوره ابتدایی استان در حال اجرا می‌باشد و آموزش آداب و مهارت‌های زندگی نیز در ۱۰۰ درصد مدارس ابتدایی استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.