مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل احیای جایگاه فرهنگی، اجتماعی مساجد را برای رسیدگی به تمام امور ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد سیمزاری، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در جلسه هماهنگی خیرین مسجد ساز برای ساخت و بازسازی مساجد در کل استان گفت: مساجد نباید منحصر به برگزاری مجالس خاص از جمله مجلس ختم بوده و باید با خروج مساجد از حاشیه از ظرفیت مسجد در کار‌های فرهنگی، اجتماعی و حل مشکلات استفاده کنیم.

او در ادامه با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام گرفته از سوی خیرین مسجد ساز استان برای احداث مسجد در نقاط مختلف روستایی و شهرک‌های تازه احداث افزود: در این راستا لازم است اطلاعات مساجد موجود و وضعیت بنای آنان به لحاظ فرسودگی و نیاز به بازسازی استخراج و برنامه ریزی‌های لازم بر این اساس صورت گیرد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل پرهیز از تراکم و توجه به پراکندگی مساجد در نقاط مختلف شهر و روستا‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: لازم است مساجد با توجه به جمعیت احداث شده تا همه اهالی محلات به راحتی به مسجد دسترسی داشته باشند.

سیمزاری نیاز به احداث مسجد در میدان وحدت اردبیل را با توجه به وجود انبوه مسافر و قرار گرفتن بیمارستان در آن محل، ضروری دانست و خواستار بررسی خیرین و دستگاه‌ها برای جانمایی و امکان احداث مسجد در آن میدان شد.

او همچنین با اشاره به وضعیت نیمه تعطیل نمازخانه‌های بین راهی، علت عمده این وضعیت را شیوع کرونا و تعطیلی سفر‌ها عنوان کرد و خواستار بررسی وضعیت این نمازخانه‌ها شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: لازم است برنامه ریزی‌های لازم برای احیای نمازخانه‌های بین راهی برای پس از کرونا انجام شود.

رئیس مجمع خیرین و بانیان مسجد ساز استان اردبیل نیز از احداث و بازسازی ۶۰ مسجد با مشارکت خیرین در استان خبر داد.

نوبخت افزود: ۵۹ مسجد نیز در نقاط مختلف استان به صورت کم وسعت در حال احداث بوده که لازم است برای تسریع در تکمیل این مساجد از ظرفیت کمک‌های دولتی نیز در این خصوص بهرمند شویم.

او بیان کرد: در صورت همکاری دستگاه‌های دولتی و این مساجد تا پایان سه ماهه اول سال آینده تکمیل و در اختیار اهالی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.