مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۵۵ هزار آزمون استاندارد بر روی نمونه‌های دریافتی انجام شده است.

رضا قیصی پور مدیرکل استاندارد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به انجام بیش از ۵۵ هزار آزمون استاندارد بر روی نمونه‌های دریافتی گفت: براساس نتایج آزمون اعلام شده، ۲۶ هزار و ۳۷۰ نمونه با استاندارد‌های ملی مربوطه مطابقت داشتند.

او با بیان اینکه یک هزار و ۴۶۸ نمونه نیز مردود و مغایر با استاندارد‌های ملی مربوطه اعلام شده اند، افزود: در مدت مذکور با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری‌های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استاندارد‌های ملی مربوطه، تعداد ۲ هزار ۳۸۸ مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی نیز بر اساس استاندارد‌های ملی مربوطه از سوی کارشناسان این اداره کل انجام شد.

قیصی پور اظهار داشت: این اداره کل دارای ۲۳ آزمایشگاه تخصصی بوده و ۹۸ آزمایشگاه همکار نیز زیر نظر این اداره کل فعالیت می‌کنند که توان انجام آزمون بیش از ۶۵۰ استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله؛ موادغذایی، کشاورزی، شوینده ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های نفتی، وسایل نقلیه و... را دارند.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: ۲۴ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار در این مدت صورت گرفته است که منجر به تمدید ۱۹ گواهینامه و صدور یک گواهینامه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.