کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان از انجام بیش از ۳۵ هزار آزمون بر روی نمونه‌های دریافتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منا علیزاده کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۵ هزار و ۹۰۰ آزمون بر روی نمونه‌های دریافتی از واحد‌های تولیدی، صنفی، محموله‌های صادراتی و وارداتی، تعیین تعرفه‌های گمرکی و سایر قسمت‌های از سوی آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده توسط این اداره کل انجام شده است.

او بیان داشت: براساس نتایچ به دست آمده، ۱۵ هزار و ۶۸ نمونه قبول و ۱۶۹ نمونه نیز مغایر با استاندار‌دهای ملی مربوطه مردود بودند.

علیزاده اظهار کرد: این اداره کل دارای ۲۷ آزمایشگاه تخصصی بوده و ۱۱۸ آزمایشگاه همکار نیز توسط این اداره کل تایید صلاحیت شده اند که توان انجام بیش از ۶۵۰ آزمون استاندارد در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی، کشاورزی، شوینده ها، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، فرآورده‌های نفتی، وسایل نقلیه و ... دارند.

به گفته کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان، طی مدت مذکور، ۹۷ سیلندر گاز CNG خودرو به دلیل مشکلات فنی و ایمنی از چرخه کار خارج شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز، ۲۱ گواهینامه تمدید، یک گواهینامه تعلیق و ۲۲ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار انجام شد.

انتهای پیام/گ

بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار اداره استاندارد

برچسب ها: سلامت ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.