معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : با احتساب بارش‌های سامانه اخیر، میانگین بارش باران استان در سال زراعی جاری به ۱۹۷.۱ میلیمتر رسید.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی محمد زورآوند معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه گفت : بارش در سال زراعی جاری (اول مهر تا ۱۱ بهمن) نسبت به مدت مشابه پارسال که ۱۹۱.۶ میلیمتر بوده حدود سه درصد رشد داشته، اما نسبت به دوره بلندمدت با کاهش ۱۳ درصدی روبرو بوده است.

او پربارش‌ترین شهر استان در سال زراعی جاری را پاوه با حدود ۳۱۵ میلیمتر عنوان کرد و گفت : شهر‌های ثلاث باباجانی با ۲۳۲ و جوانرود با ۲۳۰ میلیمتر نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

زورآوند ادامه داد: سومار با ۱۲۸ میلیمتر، قصرشیرین با حدود ۱۳۴ و حمیل با ۱۴۶ میلیمتر بارش کمترین بارندگی‌های امسال در استان را تاکنون به خود اختصاص داده اند.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه، میانگین بارش‌های امسال شهر کرمانشاه را نیز ۲۰۵ میلیمتر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با پارسال که ۲۲۱ میلیمتر بود هفت درصد کاهش نشان می‌دهد، اما با میانگین بارش‌های بلندمدت برابری می‌کند.

او میانگین بارش‌های اخیر استان را ۱۵ میلیمتر عنوان کرد و گفت: بیشترین بارش این سامانه از پاوه به مقدار ۴۱ میلیمتر، ثلاث باباجانی ۲۰.۵ و روانسر ۲۰.۲ میلیمتر بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.