هواشناسی از نفوذ گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی نقاط استان بوشهر خبر داد و از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی آخرین تصاویر ماهواره هواشناسی نشان دهنده وقوع گرد و غبار و کاهش دید افقی در جنوب خوزستان و شمال غرب خلیج فارس (کشور کویت) است که با توجه به وزش باد شمال غربی، احتمال نفوذ گرد و غبار از این مناطق به روی شمال خلیج فارس و سواحل و مناطق شمالی استان و در پی آن کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

هادی سالاری با اشاره به اینکه، این شرایط از ظهر امروز تا ظهر فردا وجود دارد، ادامه داد: همه به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران از تردد غیر ضروری درون شهری خودداری کنند و در تردد‌های برون شهری و دریایی احتیاط شود.


بیشتر بخوانید


او، آسمان استان را، کمی تا قسمتی ابری همراه وزش باد وگردوخاک و احتمال کاهش موقت دید افقی، و تا عصر امروز در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده باران و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی کرد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۰ کیلومتردر ساعت و در سواحل مرکزی و جنوبی بر روی دریا در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر درساعت خواهد بود.

سالاری افزود: ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که در سواحل مرکزی و جنوبی از ظهر به تدریج به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

او ادامه داد: امروز در برخی نقاط استان باران بارید به گونه‌ای که تا ساعت ۱۲:۳۰ در گناوه ۳/۹، برازجان ۳/۸، دیلم ۱/۸ و امام حسن (بهرگان) ۰/۸میلیمتر بارش به ثبت رسید.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به افزایش دما در استان، اعلام کرد: صبح امروز دمای هوای نقاط مختلف استان بین ۱۴ تا ۱۸ درجه سلسیوس بود به طوری که جم و برازجان با ۱۴ درجه کمترین و بوشهر، خارگ و دیر با ۱۸ درجه سلسیوس بیشترین دما را ثبت کردند. البته دیروز کمترین دما با ۹ درجه از جم گزارش شده بود.

سالاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۳:۵۷، مد اول ۰۰: ۱۰، جزر دوم دریا ساعت ۱۴:۲۹، مد دوم ساعت ۲۱:۰۸ است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.