دومین مرحله غربالگری طرح شهید سلیمانی با هدف پایش سلامت ۳۰۰هزار سالمند از امروز در گیلان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،   مسعود نوروزی، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی که از امروز آغاز شده است، سلامت ۳۰۰ هزار سالمند، به لحاظ ابتلا به کرونا پایش می‌شود.


او  افزود: در این مرحله مراقبان سلامت و بهورزان پس از گفتگوی تلفنی با سفیران سلامت خانواده که در مرحله اول طرح انتخاب شده بودند، در جریان وضعیت سلامت سالمندان قرار می‌گیرند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان،  با بیان اینکه در جریان این گفتگو‌های تلفنی، سالمندان دارای علائم مشکوک به کرونا شناسایی خواهند شد ،گفت: گروه‌های مراقبت در منزل متشکل از پزشک، نمونه گیر و کارشناس بهداشت محیط با مراجعه حضوری به منزل سالمندانِ دارای علائم مشکوک، آنان را ویزیت می‌کنند و تست کرونا می‌گیرند.

نوروزی افزود: اگر تست کرونای سالمندی مثبت باشد، به تشخیص پزشک در همان خانه و یا نقاهتگاه قرنطینه و اقدام درمانی انجام می‌شود و در صورت بروز علائم حاد، به بیمارستان منتقل می‌شود.

او تصریح کرد: ۲ هزار مراقب سلامت، بهورز و پزشک به همراه بسیجیان در اجرای مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی همکاری می‌کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.