طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های کیار، کوهرنگ، بن، سامان، خانمیرزا در وضعیت آبی کرونایی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها در استان چهارمحال و بختیاری، وضعیت شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، بروجن، لردگان و اردل زرد و شهرستان‌های کیار، کوهرنگ، بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی کرونایی هستند.

او افزود: بر اساس معیار‌های علمی، در شرایط کنونی هرکس که به کووید ۱۹ مبتلا شود به این معنا نیست که دچار ویروس جهش یافته شده باشد، ژنوم ویروس در تست نمونه افراد مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری چک نمی‌شود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، کسانی که اخیراً به کشور‌های اروپایی مسافرت کرده‌اند و به علائم کرونا مشکوک هستند، نمونه آن‌ها به تهران ارسال می‌شود تا ابتلای افراد به ویروس جهش یافته مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۳۶ بیمار با علائم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده اند.

شیرانی گفت: طی شبانه روز گذشته ۳ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شده است، و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۷۴۹ نفر رسید.

او افزود: هم اکنون تعداد بیماران با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد و تحت مراقبت در بخش‌های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان هفت نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار