وزیر بهداشت، درمان و خدمات پزشکی شیوع کرونا را عامل نمایان شدن اهمیت علم ایمونولوژی و علمای فعال در این زمینه عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید نمکی وزیر بهداشت جمعه در آیین اختتامیه پانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: با علم ایمونولوژی هر روز وجه تازه‌ای در شاخه‌های مختلف علوم پزشکی نمایان می‌شود که می‌تواند چراغ‌های تازه‌ای در تشخیص زودرس و درمان بیماری‌ها روشن کرد.

او با بیان اینکه علم ایمونولوژی می‌تواند پنجره‌های امیدبخش در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج از جمله؛ سرطان‌ها، بیماری‌های خونی و ... را بگشاید، افزود: امیدوارم با کمک دانشمندان ایمونولوژیست جهان و ایران بتوان در جنبه‌های مختلف بیماری‌ها همچون پیشگیری، تشخیص زودرس و آسان، درمان موثر و همچنین ساخت واکسن کرونا گام‌های برجسته و موثری برداشته شود.

علی خدادادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دبیر علمی پانزدهمین کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی نیز در ادامه بیان داشت: این کنگره علمی که از روز ۸ تا ۱۰ بهمن ماه برگزار شد با ۲۱ کارگاه علمی مجازی و حدود یک هزار و ۴۰۰ شرکت کننده، دارای ۱۱ بخش سخنرانی علمی از کشور‌های ژاپن، آمریکا، سوییس و ایران بود و در نهایت ۶۷۶ مقاله و پوستر در این کنگره پذیرفته شد.

او با بیان اینکه در کنگره بین المللی ایمونولوژی و آلرژی، اساتید و محققان دانشگاه‌های سراسر جهان طی ۲۰ پنل مختلف طی ۳ روز به ارائه آخرین مقالات علمی در حوزه ایمونولوژی و به ویژه واکسن‌های تولیده شده در حوزه کووید ۱۹ پرداختند، ادامه داد: همچنین در این کنگره برنامه‌های آموزشی مختلفی برای دانشجویان برگزار و علاقمندان از طریق آپارات به صورت زنده این کنگره را دنبال کردند.

ایمونولوژی مطالعه سیستم ایمنی و یک شاخه بسیار مهم علوم پزشکی و زیست شناسی است؛ سیستم ایمنی ما را از عفونت‌های مختلف محافظت می‌کند. اگر سیستم ایمنی به این صورت عمل نکند، می‌تواند منجر به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های خود ایمنی، آلرژی و سرطان شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.