آیت الله علم الهدی گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی نباید به امید مردم لطمه وارد کند و برکات انقلاب اسلامی را دچار تزلزل نماید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز بخشی از فشار‌های اقتصادی مردم ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و همچنین ضعف مدیریت‌ها است، اما این مشکلات معیشتی، کمبود‌ها و نارسایی‌ها نباید به امید مردم لطمه وارد کند و برکات انقلاب اسلامی را دچار تزلزل نماید.

او افزود: این فشار‌های معیشتی و اقتصادی در نظام ستمشاهی بیشتر از امروز به مردم وارد میشد، در آن دوران مردم ایران با دست خالی با همکاری و مشارکت و حضور در مساجد به رفع مشکلات یکدیگر می‌پرداختند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: جوانان در شرایط کنونی نباید از فشار‌های معیشتی و بیکاری ناراحت و ناامید شوند چرا که امروز رشد علمی و حرکت دانش بنیان  ایران اسلامی را به جایی رسانده است که آمریکا از موشک‌های ما می‌ترسد.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اینکه آمریکا از قدرت برخوردار بود، اما مردم ما در مقابل استکبار جهانی و دست نشانده‌اش ایستادند و پیروز شدند و امروز که آمریکا دچار ذلت شده و ضعیفت‌ترین حکومت دنیا را دارد نباید نا امید بود.

او تصریح کرد: مسئولان و مردم باید وارد میدان شوند و نگذارند فشار‌های معیشتی، بیکاری و چالش‌ها مردم و بویژه نسل جوان را به ناامیدی بکشاند.

امام جمعه مشهد تلاش مردمی برای مقابله با کرونا در قالب طرح "مسجد، سنگر سلامت" در مشهد و خراسان رضوی را ستودنی دانست و تاکید کرد: در اجرای این طرح که مزین به نام شهید قاسم سلیمانی است، اقدامات مهمی در دو هزار و ۵۵۰ مسجد انجام شده است.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در بالاترین نقطه عزت در دنیا قرار دارد، اما فشار‌های اقتصادی و مشکلات اجتماعی نباید حلاوت و شیرینی عزتی را که به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است از مردم بگیرد.

او افزود: اکنون در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم، اما باید بدانیم که انقلاب تمام نشده و هنوز در میانه راه هستیم و باید با استقامت و شکرگزاری آرمان‌های نظام و انقلاب را پیش ببریم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: گرچه امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن به خاطر شیوع کرونا به صورت رژه موتوری و خودرویی برگزار می‌شود، اما این شرایط نباید مانع بزرگداشت عظمت سالگرد پیروزی انقلاب باشد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران بیان کرد: محور اصلی تولید در سال جهش تولید به فرموده رهبر معظم انقلاب، کارگر است و اگر نتوانیم به مشکلات کارگران رسیدگی کنیم، نمی‌توانیم جهش تولید را محقق سازیم.

او تصریح کرد: افزایش دستمزد کارگران تنها راهکار برای رسیدگی به حل مشکلات آن‌ها نیست چرا که اکنون و بویژه در شرایط شیوع کرونا آنان امنیت شغلی ندارند و در تصمیم‌گیری‌ها باید به این مسئله در کنار ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به آنان توجه ویژه داشت.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: به خاطر اجرای باشکوه مراسم سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همراه با اجرای شیوه نامه های بهداشتی در میدان شهدای مشهد و حرم مطهر رضوی از مردم قدردانی می کنم و امیدوارم مراسم سالروز میلاد حضرت زهرا (س) هم با شکوه خاص و با توجه به اصول بهداشتی برگزار شود.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.