کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با بارش برف و باران از امروز عصر در مناطق مختلف خراسان رضوی شدت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از امروز عصر تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد و پیامد آن افزایش ابرناکی، بارش‌ باران و در مناطق سردسیر به صورت برف و همچنین افزایش شدت وزش باد خواهد بود.

او  افزود: در این مدت سرعت وزش باد در برخی مناطق خراسان رضوی شدید و با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه از روز یکشنبه هفته آینده میانگین دمای هوا در خراسان رضوی روند کاهشی دارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای دیروز مشهد ۱۶ درجه سلسیوس بود که امروز به حدود ۲۰ درجه خواهد رسید و روز شنبه تغییر محسوسی نخواهد داشت، اما روز یکشنبه پنج درجه کاهش می‌یابد.

آهنگرزاده با اشاره به اینکه امشب کمینه دمای هوای مشهد به بالاتر از صفر می‌رسد بیان کرد: در هفته گذشته کمینه دمای هوا در مشهد بطور میانگین زیر صفر بود که دیشب به صفر رسید و امشب دو درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: شب گذشته ۱۱ شهرستان خراسان رضوی شامل گناباد، مشهد، نیشابور، باخزر، سرخس، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، سبزوار، قوچان، خواف و ریوش دمای صفر و زیر صفر را سپری کردند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: تربت‌جام و تربت‌حیدریه با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و تایباد با بیشینه دمای هوای ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌ برف و باران همراه با افزایش شدت وزش باد توام با گرد و خاک با احتمال بروز خسارت و وقوع بارش‌های پراکنده در اکثر نقاط خراسان رضوی هشدار داد.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به فراهم کردن تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و همچنین افزایش استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی و انجام ندادن عملیات کوهنوردی و تردد‌های کوهستانی تاکید کرد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.