مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه مشهد از نظر شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار گرفته است، بیشتر نگارخانه‌های مشهد پس از یک سال تعطیلی کار خود را از سر گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد روشندل مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون شرایط خوبی برای عرضه آثار هنری و نمایش آن به علاقه‌مندان به وجود آمده است، زیرا هر سال روز‌های منتهی به آخر سال فرصت مغتنمی برای علاقه‌مندان خرید آثار هنری بود که امسال این اتفاق در حال رخ دادن است.

او افزود: با توجه به اینکه به خاطر فاصله گذاری اجتماعی و سپری شدن بیشتر اوقات هنرمندان در منزل و کارگاه‌های هنری خود، شرایط عرضه و نمایش این آثار هم فراهم شده تا علاقه‌مندان در جریان روند کار‌های تولیدی هنرمندان قرار گیرند.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به مصوبه کمیسیون فرهنگی معاونت فرهنگی - اجتماعی شهرداری مشهد با موضوع حمایت مالی از برپایی نمایشگاه‌ها در نگارخانه‌ها و اجرای تئاتر در سالن‌ها از طریق خرید خدمت، فرصت مغتنمی برای برپایی نمایشگاه آثار هنری فراهم شده است.


بیشتر بخوانید


روشندل بیان کرد: نگارخانه‌ها برای نمایش آثار، نیاز به اخذ مجوز ندارند بلکه مدیر نگارخانه مسئولیت آنچه را در محیط نگارخانه روی می‌دهد بر عهده دارد و اگر تخلفی انجام شود مدیر نگارخانه باید پاسخگو باشد.

او تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن زمان تعطیلی نگارخانه ها، مدیران شش نمایشگاه و نگارخانه درخواست ابطال مجوز خود را ارائه کرده‌اند و بر همین اساس اکنون ۳۲ نمایشگاه دولتی و غیردولتی در خراسان رضوی برای نمایش آثار هنرمندان وجود دارد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.