معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال میزان سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی در قالب صدور پروانه‌های بهره برداری افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد خزائی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال ۴۲۶ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۳۸ هزار ۸۸۶ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال و اشتغالزایی برای شش هزار و ۷۷۹ نفر در خراسان رضوی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۱۱ درصد، از نظر سرمایه گذاری ۳۴ درصد و از نظر اشتغالزایی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او افزود: سال گذشته  ۳۸۵ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۲۹ هزار و ۵۸ میلیارد و ۷۵۸ میلیون ریال و اشتغالزایی برای پنج هزار و ۶۵۳ نفر در خراسان رضوی صادر شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: سهم خراسان رضوی در صدور پروانه بهره برداری صنعتی در ۱۰ ماه امسال در کشور از نظر تعداد شش درصد، از نظر سرمایه گذاری دو درصد و از نظر اشتغالزایی شش  درصد بوده است.

خزائی بیان کرد: بیشترین پروانه‌های بهره برداری صادر شده در خراسان رضوی در این مدت در مشهد به تعداد ۱۹۷ فقره با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۶۸۳ میلیارد و ۳۷۹ میلیون ریال و اشتغالزایی برای سه هزار و ۴۹۵ نفر، در تربت‌جام به تعداد سه فقره با سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۶۳۷ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۸۲ نفر و در طرقبه شاندیز با ۷۲ فقره با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۲۴ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال و اشتغالزایی برای هزار و ۱۳۱ نفر بوده است.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: زمینه فعالیت پروانه‌های بهره برداری صنعتی صادر شده مربوط به استخراج کانی‌های فلزی و غیرفلزی، محصولات غذایی و آشامیدنی، منسوجات، دباغی، محصولات چوبی، محصولات شیمیایی، محصولات لاستیکی و پلاستیکی، ساخت فلزات اساسی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، ابزار پزشکی، ماشین آلات و تجهیزات، مبلمان، وسایل ارتباطی، وسایل نقلیه موتوری، محصولات فلزی، تجهیزات حمل و نقل و خدمات مهندسی است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین میزان سرمایه گذاری در این پروانه‌های بهره برداری صنعتی به ترتیب مربوط به محصولات کانی غیرفلزی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات و وسایل نقلیه موتوری است.

خزائی اظهار کرد: در ۱۰ ماه امسال دو هزار و ۹۰۵ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی با سرمایه گذاری ۴۹۴ میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۷۹ هزار و ۸۸۶ نفر در خراسان رضوی صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد جواز ۴۶ درصد، از نظر میزان سرمایه گذاری ۳۶۳ درصد و از نظر اشتغالزایی ۳۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: سال گذشته هزار و ۹۹۵ جواز تاسیس و طرح توسعه با سرمایه گذاری ۱۰۶ میلیارد و ۷۴۸ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۵۷ هزار و ۵۴۵ نفر در خراسان رضوی صادر شد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ۴۸۸ طرح صنعتی با پیشرفت اجرایی بیش از ۶۰ درصد و با سرمایه گذاری ۶۰ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر در خراسان رضوی در حال اجراست.

هم اکنون پنج هزار و ۲۷۹ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۲۷۷ هزار و ۸۷۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۳ هزار و ۴۹۳ نفر در خراسان رضوی فعال است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.