معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فولاد کاوه تاکنون برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای بیش از ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

فراهم شدن زمینه اشتغال در فولاد کاوه خرمشهربه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید علی موسوی معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند روز پنجشنبه گفت: در صورت بهره برداری از فولاد جهان‌آرا زمینه اشتغال برای بیش از ۲ هزار نفر فراهم خواهد شد. 

او ظرفیت تولید در فولاد کاوه خرمشهر را یک و نیم میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: تولیدات این شرکت به بازارهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی صادر می‌شوند.

موسوی با بیان اینکه سرمایه گذار فولاد جهان آرا خرمشهر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سهام فولاد کاوه متعلق به بنیاد مستضعفان است، گفت: اغلب طرح‌های صنعتی و تجاری منطقه آزاد اروند توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

او با بیان اینکه فولاد جهان آرا و فولاد کاوه در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند واقع شده است، گفت: زیرساخت‌های لازم برای فعالیت صنعتی این ۲ شرکت فولادی مهم در منطقه آزاد اروند فراهم شده است البته نه تنها برای این ۲ طرح بلکه برای طرح‌های شهرک‌های صنعتی خرمشهر و آبادان امکانات و تجهیزات زیرساختی وجود دارد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهارداشت: امکاناتی چون آب، فاضلاب، گاز، فیبرنوری، برق و مخابرات در منطقه آزاد اروند تامین شده است و به لحاظ عمرانی، جاده و مباحث امنیتی و حراستی هیچ مشکلی در این منطقه برای شروع کار سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون قرار دارد.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.