رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی دومین استان سالمند کشور و از نقاط تهدید در زمینه کروناست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: استان مرکزی علاوه بر صنعتی بودن و قرار داشتن در شاهراه مواصلاتی کشور دومین استان سالمند کشور است که تمامی این‌ها، نقاط تهدیدی در زمینه  بیماری کرونا در استان ما بود.

جمالیان افزود: با همکاری خوبی که بین دانشگاه و صنایع و کمیته‌های کرونا که با حضور استاندار برگزار می‌شد، نقاط تهدید به خوبی کنترل شدند.

او اضافه کرد:رصد گروه‌های پرخطر، بیماران زمینه‌ای و مادران باردار باعث شد که تنها یک مورد مرگ مادر باردار داشته باشیم که آن هم به علت بیماری زمینه‌ای و دیر مراجعه کردن بیمار به مراکز درمانی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: افتتاح کلینیک طب سنتی برای کرونا، انجام ۵۴ طرح پژوهشی، ساخت کیت تشخیصی برای آنفولانزا a,b از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک انجام شد که از سوی وزارت بهداشت تایید شد.

او ادامه داد: شربت موکوزیت و از دیگر افتخارات ما این است که دو طرح از دانشگاه ما در سطح ملی در حال انجام است و به مرحله تولید رسیده است.

جمالیان با اشاره به وضعیت حق و حقوق پرستاران بیان کرد: سعی کرده‌ایم تعویق کارانه پرستاران و پزشکان را تا حد زیادی جبران کنیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.