نجفی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارتقاء فناوری‌های حوزه سلامت در راستای ورود به عرصه تجاری سازی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در نگرش جدید به حوزه پژوهش و فناوری ادغام بخش‌های حوزه آموزش با پژوهش و حوزه دانشجویی در سال آینده از جمله برنامه‌های این معاونت است.

او با تاکید بر رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از لحاظ علمی نه فقط صرف تعداد مقاله، افزود: چاپ و تدوین مقاله امری مطلوب و قابل ستایش است، اما هیچ فردی بدون پرداختن به پژوهش نمی‌تواند فناور موفقی شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به راهکار‌هایی برای حرکت سریعتر به سوی دانشگاه نسل سوم، گفت: داشتن اهداف دراز مدت و استراتژی مناسب، مدیریت حرفه‌ای و خلاقیت در عمل، جذب اعضای هیات فعال در آموزش و پژوهش، دعوت از صنعتگران به دانشگاه و حضور اعضا هیات علمی و دانشجویان در صنعت و رفع پیچیدگی‌های روابط تجاری کشور در تبدیل ایده به محصول، از جمله این راهکار‌های پیشنهادی است.

او تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان شایستگی قرارگرفتن در رتبه‌بندی تیپ ۲ دانشگاه‌ها را دارد و از سال آینده ارتقای این امر میسر خواهد شد.

نجفی افزود: تدوین نقشه پژوهشی برای ۱۰ بیماری مهم در سطح کشور که بیشترین بار بیماری را دارند، بسیار مهم است تا براساس بار بیماری، نقشه ملی ترسیم و ارزیابی آن به شبکه‌های تحقیقاتی سپرده شود.

او با اشاره به ظرفیت بالای کردستان در حوزه گیاهان دارویی افزود: با بهره‌جستن از توان فعالیت‌های دانش بنیان، همکاری شرکت‌های فناورانه حوزه دارو‌های گیاهی و تقویت این حوزه با توجه به پتانسیل‌های استان گام مهمی در راستای اشتغالزایی و رشد این شرکت‌هاست و می‌تواند دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به سوی دانشگاه‌های نسل سوم سوق دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم به مهمترین دستاورد‌های دانشگاه در زمینه تحقیقات پژوهشی، کسب رتبه‌های برتر پژوهشی، فعالیت‌های محققین و همکاران در مراکز تحقیقاتی و نقاط ضعف و قوت دانشگاه در زمینه پژوهش اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی تایمز عنوان برتر را کسب کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.