پیوستن یک فرمانده و ۱۵۰ نیروی تحت حمایت امارات به ارتش یمن

یک فرمانده گردان و ۱۵۰ نفر از نیرو‌های تحت حمایت امارات در ساحل غربی یمن به نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور پیوستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک فرمانده گردان و ۱۵۰ نفر از نیرو‌های «طارق صالح» تحت حمایت امارات در ساحل غربی  با تمام تجهیزات نظامی خود به نیرو‌های دولت نجات ملی یمن پیوستند.

رهبران دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا امروز چهارشنبه از «یحیی عریک»، فرمانده تیپ ششم نیرو‌های «طارق عفاش» و ۱۵۰ نفر از این نیرو‌ها استقبال کردند.

عریک ضمن تشکر از رهبران منطقه پنجم نظامی به دلیل تسهیل در روند بازگشت نیرو‌های فریب خورده از دیگر نیرو‌ها نیز خواست که از فرصت ایجاد شده در پی تصمیم عفو عمومی برای بازگشت به صفوف نیروهای مردمی یمن استفاده کنند.

وی جنگ‌های روزانه در جبهه‌های ساحل غربی بین عناصر مزدور تا حد بمباران جنگنده‌ها که خسارت‌های مالی و نظامی فراوانی بر جای گذاشته را فاش کرد.

«ریاض بلذی»، مسئول نیرو‌های بازگشته به منطقه پنجم نظامی دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه میزان نیرو‌های انصرافی از صفوف مزدوران افزایش یافته، اعلام کرد: این فرصت هنوز برای کسانی که مایل به بازگشت به وطن هستند، وجود دارد.

بلذی گفت: این بازگشت گامی سالم در جهت اصلاح مسیر است و افراد فریب خورده باید از این فرصت به ویژه پس از بازگشت ایمن همکاران و فرماندهان نظامی آن‌ها به صف میهن و خانواده‌هایشان استفاده کنند.

وی ماه گذشته نیز از جدایی ۱۲ هزار نفر از نیرو‌های حاضر در صفوف دولت مستعفی و ائتلاف متجاوز سعودی و پیوستن آن‌ها به نیرو‌های دولت نجات ملی یمن از ابتدای دسامبر ۲۰۱۷ خبر داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار