فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از افزایش ۶۲ درصدی کشفیات هنگ مرزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه،  سردار حسین خانی فرمانده مرزبانی در آیین تودیع و معارفه فرمانده هنگ مرزی سلماس اظهار داشت: آنچه که مهم است تلاش‌های شبانه روزی مرزبانان و نیرو‌های مسلح ما برای امنیت مرز‌های شهرستان‌ها و استان است.

او گفت: تمامی نیرو‌های مسلح ما دوش به دوش هم برای حفظ امنیت کشور در سرما و گرما در نقاط صفر مرزی در مقابل دشمنان سینه سپر کرده اند و از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان گفت: در بحث قاچاق که یکی از عوامل اصلی ضربه بر اقتصاد کشور است در دستور کار قرار گرفته و برای ریشه کن کردن پدیده شوم قاچاق همراه با شعار سال، جهش مبارزه با این معضل را در سطح استان رقم زده ایم تا جایی که امسال توانسته ایم نسبت به سال گذشته در جلوگیری از ورود و خروج و کشفیات انواع کالا‌های قاچاق خصوصا در زمینه احشام و کالای ضد فرهنگی ۶۲ درصد افزایش به مبلغ ۱۰۲۳ میلیارد  تومان برآورد شده را داشته ایم.

سردار حسین خانی افزود: مبارزه با قاچاق کالا یکی از عوامل موثر در رونق تولیدات داخلی و میدان دادن به جوانان این مرز و بوم که می‌توانند با اتکا به علم و دانش خود در عرصه تولید و شکوفایی صنعت داخلی قدم‌های بسزایی برداشته و مشکل بیکاری را ریشه کن کنند.

فرمانده مرزبانی استان اظهار داشت: استان آذربایجان غربی استعداد بالایی از نظر صنعت، خصوصا در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی را داراست که با همیاری مسئولین و حمایت از تولیدات داخلی می‌توان ریشه بیکاری را در استان برچید و زمینه‌های سوق جوانان به عرصه تولید را فراهم کرده تا زیرساخت‌های لازم برای از میان بردن قاچاق را فراهم ساخت.

او  همچنین با اشاره به حوزه هوشمندسازی در مرزبانی استان گفت: این حوزه یکی از راهبرد‌های مرزبانی کشور است که بخشی از زیرساخت‌های لازم فراهم شده و امروز توان آن را داریم تا درنقاط صفر مرزی توسط سیستم‌های اوپتیکی و الکترونیکی مرز‌های کشور و عبور و مرور را رصد کنیم و این سیستم‌ها روز به روز در حال تکمیل و ارتقا هستند.

در پایان این مراسم سرهنگ رضا اسدی به مدت سه سال بعنوان فرمانده هنگ مرزی شهرستان سلماس انتصاب و از زحمات سرهنگ مجید قویدل فرمانده سابق هنگ مرزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.