فرمانده مرزبانی ناجا گفت:هوشمند سازی پایش مرزی در اولویت قرار دارد و امروز افتخار این را داریم که ۹۰ درصد تجهیزات مرزبانی تولید داخل کشور و بومی است.

هوشمند سازی پایش مرزی در اولویت قرار داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی ناجا هم اکنون در ارومیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  با هدف تحول در ارائه خدمات و بهبود فرآیندهای ماموریت مرزبانی و همچنین اشراف حداکثری به مرزها و کاهش نیروی انسانی، هوشمند سازی پایش مرزی را در اولویت قرار داده ایم و امروز افتخار داریم که ۹۰ درصد تجهیزات مرزبانی تولید داخل کشور و بومی است.

او در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین قاچاق احشام نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۴ هزار راس دام کوچک و بزرگ دام قاچاق کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه ۱۰ برابر شده است.

سردار گودرزی سهم کشفیات مرزبانی آذربایجان غربی و کردستان از کشفیات احشام قاچاق را ۷۶ درصد اعلام کرد.فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در سال جاری ۱۱۸ تن انواع مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد افزایش نشان می دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا  بااشاره به سایراقلام قاچاق مکشوفه افزود: ۱۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق،۱۰ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۳۵ قلم داروی قاچاق طی سال جاری کشف شده است.

او بابیان اینکه امسال کشف سلاح جنگی رشد ۱۲ درصدی داشته است، تصریح کرد: رشد ۱۰۰ درصدی کشف پودر نیرو و زا و کشف اقلام آرایشی نیز نزدیک به ۴ برابر رشد داشته است.

سردار گودرزی با اشاره به اجرای طرح رعد (مبارزه باقاچاق کالا وارز) در سراسر خاطر نشان کرد: در طول ۶ روز اجرای این طرح، بیش از ۹۱ هزار لوازم خانگی و آشپزخانه، ۸۲۱ هزار و ۶۵۸ لیتر سوخت قاچاق، ۷۸۰ دستگاه لوازم صوتی- تصویری، ۲۹۴ دستگاه تلفن همراه و تبلت، ۱۱۷۲ راس دام قاچاق، بیش از ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار قلم لوازم آرایشی، بیش از یک میلیون و ۱۳هزار نخ سیگار، ۵۵۷۹ قطعه لوازم یدکی خودرو و موتور سیکلت کشف و ضبط شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا ارزش کالا‌های مکشوفه در طول اجرای طرح رعد را در حدود ۴۵۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در طول اجرای طرح مذکور ۶۰۷ نفر قاچاقچی دستگیر شد که در این راستا ۵۲۲ پرونده قضایی هم تشکیل شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.